صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت اردبیل در مهدیه این استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت اردبیل، هشتم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

در این جلسه ساماندهی و مجوز فعالیت مؤسسات، بیمه فعالان قرآنی، تشریح و ابلاغ آیین‌نامه‌های مسابقات قرآن و عترت، حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه قرآن و فضای مجازی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در خصوص پیگیری‌های دغدغه و مشکلات مربیان قرآنی اعم از بیمه، معیشت، درآمد، برگزاری کلاس‌ها و... پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۲۸٠ نفر از مربیانی که نتوانسته بودند از طریق صندوق هنر بیمه بشوند از طریق صندوق بیمه عشایر و روستایی بیمه شدند.

وی بیان کرد: طی بازدیدی که از مؤسسات و خانه‌های قرآنی داشتیم کمبود و دغدغه‌هایشان از قبیل تجهیزات سخت‌افزاری چاپگر، رایانه، فکس و... در قالب درخواست به استانداری رساندیم.

حورزاده تصریح کرد: به برکت این روزها، زمینی مشترک با انجمن نابینایان با کمک و همکاری شهرداری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اردبیل، ساختمانی مجهز در مکان «بوشلی باغی» به اتحادیه قرآنی استان تخصیص خواهد یافت که در دست اقدام است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل تأکید کرد: با جذب اعتبار از اتحادیه کشوری توانستیم طرح‌های تأییدی مؤسسات و خانه‌های قرآنی را اجرا کنیم و خوشبختانه کتابی که در مؤسسه قرآن و عترت نورمبین اردبیل نوشته شده بود در قالب روخوانی و روانخوانی در سطح کشور برگزیده و به چاپ رسید.

وی گفت: مؤسسه نور مبین اردبیل، مؤسسه حجرت خلخال و مؤسسه امام جعفر صادق(ع) اردبیل در قالب برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به‌عنوان مؤسسات برگزیده استان شناسایی شدند.

اسکان رایگان در مشهدالرضا(ع)

حورزاده از پذیرش اسکان رایگان حافظان و مدیران قرآنی استان در مشهدالرضا(ع) خبر داد و افزود: طی توافق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حافظان و مدیران قرآنی با ارائه معرفی‌نامه معتبر می‌توانند از زائرسرای یاس‌ نبی این مؤسسه در مشهدالرضا(ع) با اسکان رایگان استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل بیان کرد: اسکان برای تمامی حافظان پنج جزء و بالاتر و مدیران مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی با داشتن معرفی‌نامه معتبر از یکی از مؤسسات قرآنی، ۱۰۰ درصد رایگان است که می‌توانند از این زائرسرا استفاده کنند.

وی اظهار کرد: حداکثر افراد همراه دو نفر و در مجموع سه نفر با شرایط اعلامی پذیرش و در صورت حضور افراد بیش‌تر، روزانه مبلغ ۸۰ هزار تومان دریافت می‌شود، این شرایط برای سه روز تعیین شده و در صورت درخواست بیش از سه روز، هزینه روزهای مازاد دریافت خواهد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه با فراجا

حورزاده ادامه داد: طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا، با توجه به تعداد کثیری از داوطلبان استخدام در ناجا، برطبق این تفاهم‌نامه برای ارتقای سطح قرآنی، این داوطلبان باید به مؤسسات قرآنی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بعد از تعامل و گزینش‌ در سطح استان، مؤسساتی که توانایی صدور مدرک و آموزش لازم را دارند، مشخص کرده و طی تعامل با ناجای استان‌ لیستی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

کد دسترسی «شاد» برای مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مربیان قرآنی درخصوص برگزاری کلاس‌های قرآن در فضای مجازی، کد دسترسی نرم‌افزار شاد به مؤسسات قرآنی استان تخصیص یافت و از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت استان خواسته شده اطلاعات مربوط به معلمان و مربیانی که مایل به تشکیل کلاس در شبکه شاد هستند به اتحادیه قرآنی استان اعلام شود.

در نهایت گزارش اتحادیه قرآنی استان و همچنین ارائه گزارش مجمع جلسات هیئت مدیره، بازدید از مؤسسات و خانه‌های قرآنی، تقدیر از مؤسسات فعال در ارائه طرح و جذب فرهنگی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری محافل انس با قرآن روستایی و شهری، پیگیری درخواست‌ها و انتقادات و پیشنهادات مدیران و مربیان قرآنی استان، ادامه روند پیگیری بیمه فعالان قرآنی، قرائت میثاق نامه در خصوص ۹ دی ماه و... از اهم مباحث در این نشست بود که ارائه شد.

فائزه ندایی
انتهای پیام