صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
همزمان با ایام‌الله فجر

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآنی همدان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ایام‌الله فجر و هفته قرآن در این استان خبر داد.

جواد سعیدی، قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله فجر و هفته قرآن جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان در 22 رشته و در کلیه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در پنج مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دوره اول و دوره دوم دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۲۲ رشته شامل رشته‌های آوایی صحیح‌خوانی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، رشته حفظ شامل حفظ 10 سوره‌، حفظ 20 سوره، حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و جزء 30، حفظ جزء یک و جزء دوم، حفظ آزاد در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: همچنین این جشنواره در رشته‌های هنری شامل نقاشی با موضوع قرآن، عترت و انقلاب، خوشنویسی سوره مبارکه قدر، همخوانی قرآن به‌صورت تواشیح و سرود با مضامین قرآنی و در رشته‌های مفاهیم و آیه‌های زندگی ویژه دختران و پسران خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در حوزه فعالیت‌های رسانه و فضای مجازی نیز شامل تولید موشن‌گرافیک، فیلم کوتاه، کلیپ کوتاه قرآنی، پادکست و... برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 بهمن‌ماه جاری از طریق لینک https://zil.ink/quraniha فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان اضافه کرد: این جشنواره با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، مؤسسه قرآنی شهید سماوات، پایگاه شهید نیکبخت، جامعةالقرآن‌الکریم استان، مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری، صدا‌وسیما و همچنین در برخی شهرستان‌ها با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

سعیدی یادآور شد: زمان برگزاری این جشنواره در روزهای 20 و 21 بهمن‌ماه در تعدادی از رشته‌ها و همچنین در 27 و 28 بهمن‌ماه در مابقی رشته‌ها خواهد بود، اختتامیه جشنواره نیز در نیمه شعبان سال‌ جاری در مراسم ویژه‌ای به همراه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم از جمله سیدجواد حسینی و نخبگان قرآنی و برگزیدگان مسابقات این جشنواره در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به برگزیدگان هر رشته به تفکیک پسران و دختران به نفرات اول و سوم جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام