صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مراسم جشن انقلاب و بزرگداشت ولادت حضرت علی(ع) و مقام پدر در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۹ بهمن‌ماه، در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر مراسم جشن انقلاب و بزرگداشت ولادت حضرت علی(ع) و مقام پدر در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و فرا رسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مردمی بودن و داشتن پشتوانه مردمی را به عنوان ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: حضور میلیونی مردم در مبارزه با استبداد طاغوت و استکبار با رهبری های داهیانه امام امت، موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید و همه انسان های آزاده به آن فخر و مباهات می‌ورزند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تجلی حیات طیبه و تحقق بخشیدن به حاکمیت اسلام در تمامی جنبه های فردی و اجتماعی را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: برخورداری از پشتوانه عظیم فقه شیعی، حاکم سازی فرهنگ توحیدی، شکل گیری بر مبنای نظم و انضباط انقلابی، ماهیت ضد سلطه طلبی و ضد امپریالیستی را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی می‌توان نام برد که با وجود مسیر پر فراز و نشیب و توطئه های دشمنان با صلابت به پیروزی رسید.

اوچی‌اردبیلی با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب اسلامی شاهد ریزش‌ها و رویش ها بودیم، افزود: برخی از افراد نتوانستند انقلاب را همراهی نمایند و البته رویش های جدید و موفقیت های حیرت انگیز در عرصه های مختلف روی داد و از حیث مولفه های قدرت، یکی از قدرتمندترین ارتش های دفاعی جهان را به همراه پایگاه مردمی دارا هستیم و بر ما تکلیف است این موفقیت ها را بین خودمان و آحاد مختلف جامعه تبیین و اطلاع‌رسانی نماییم.

وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در جهان به عنوان یک شخصیت سیاسی قرین با عدالت شناخته می‌شود، تاکید کرد: بشریت، همانندی برای امام علی(ع) سراغ ندارد و دوستداران ایشان نیز، تنها مسلمانان نیستند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل، در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد و اقسام عدالت با تکیه بر کلام حضرت علی(ع) در نهج البلاغه پرداخت و فهم عمیق از امور، درک حقایق، داوری نیکو و راسخ بودن در بردباری را از لوازم نیل به عدالت برشمرد.

 وی تاکید کرد: بنابر فرمایش امام علی(ع)، هیچ چیز جامعه را مانند عدالت ورزی، آباد نمی‌کند و عدالت جز لاینفک نظام جمهوری اسلامی  است.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از مردان جهادگر و برندگان مسابقات فرهنگی و ورزشی واحد با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام