صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

دبیر اجرایی طرح همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت ۲۴ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر اجرای طرح کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش روز گذشته، هشتم خردادماه در جمع ائمه جمعه استان و مسئولان آموزش و پرورش، از فعالیت ۲۴ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر طراحی و اجرای ۴۰ برنامه مشترک در بستر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد و همه دستگاه‌ها طبق سند بنیادین و کلام رهبری مؤظف هستند با آموزش و پرورش همکاری کنند. تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش، فراگیری مسائل فرهنگی را اثربخش‌تر و کیفیت تربیت دینی و اسلامی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری مبنی بر اینکه مسئولیت دین مردم با حوزه علمیه است، افزود: لازمه این کار فراهم کردن لوازم آن است لذا در طرح امین یک سری اشکالاتی وجود دارد و باید آنها را برطرف کنیم.حق‌الزحمه طلاب که وارد آموزش و پرورش شده‌اند، ناچیز است و همه آنها به‌صورت جهادی آمده‌اند، در بودجه حوزه علمیه نیز اعتباری برای آموزش دیده شده که بسیار ناچیز است.آیین نامه طرح امین آماده شده و به‌زودی توسط وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ می‌شود. روحانیون در طرح امین باید با لباس طلبه وارد محیط مدارس شوند تا اثرگذاری خود را نشان دهد.

همچنین، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: پیوند آموزش و پرورش و حوزه علمیه موضوع بسیار با اهمیتی است، چراکه زمینه تربیت نسل انقلابی را فراهم می‌کند.روحانیون در مدارس ضعف‌ها را جمع‌آوری کرده و برای بررسی بهتر و رفع آن به حوزه علمیه می‌برند.

وی از ائمه جمعه مناطق و شهرستان‌های استان خواست در مدارس حضور یابند و برنامه‌های تحولی را برای دانش‌آموزان اجرا کنند.

همچنین، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد، رئیس اداره قرآن و عترت و آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساختار همکاری در استان‌ها باید تقویت شود، گفت: باید زیرساخت‌های مناسبی برای اقدامات فرهنگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید وقت اختصاصی برای اقدامات طلاب در مدارس داده شود، افزود: برای اجرای مطلوب برنامه‌های طلاب باید مهارت‌های برقراری ارتباط برگزار شود.در آموزش و پرورش استثانی نیز لازم است طلاب و مبلغان خاص و دارای ویژگی‌های زبان بدن اعزام شود.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به انجام طرح امین و همکاری حوزه علمیه با آموزش پرورش، گفت: باید آموزش و تربیت در مسیر اسلام، ولایت و ارزش‌های دینی و الهی شکل گیرد.

وی افزود: تعداد زیادی از والدین به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش و پرورش برای کیفی‌سازی تعلیم و تربیت به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد.باید به مربیان طرح امین فرصت ویژه‌ای داده شود تا بتوانند برنامه‌های تربیت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را بین دانش‌آموزان اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه روحانیون باید در طرح امین هویت خود، که همان لباس روحانیت است را حفظ کنند، گفت: عامل ایجاد انس و الفت معرفتی بین جوانان و نوجوان باید از طریق همین لباس روحانیت باشد.

انتهای پیام