صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۹۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

استاد ملکشاهی با بیان اینکه استاد حمیدرضا مسجدی بلاشک یکی از قاریان و اساتید پرتوان، خوش لحن و شایسته کشور بود، گفت: فصاحت و استحکام تلاوت مرحوم مسجدی او را در زمره قراء ممتاز دهه ۶۰ قرار داده بود و پختگی و عیار بالای تلاوت او انصافاً مثال‌زدنی بود.

علی‌اکبر ملکشاهی، استاد و قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تسلیت درگذشت استاد حمیدرضا مسجدی از قاریان توانمند و اساتید برجسته استان کرمانشاه، اظهار کرد: استاد مسجدی بلاشک یکی از قاریان و اساتید پرتوان، خوش لحن و شایسته کشور بود.

وی افزود: تا پیش از اینکه حقیر و دیگر دوستان کرمانشاهی در عرصه‌های قرآنی مطرح شویم مرحوم مسجدی از برجسته‌ترین قراء استان و کشور بودند و زمانی در سطح کشور اسم کرمانشاه می‌آمد نام او تداعی می‌شد.

استاد ملکشاهی تصریح کرد: فصاحت و استحکام تلاوت مرحوم مسجدی او را در زمره قراء ممتاز دهه ۶۰ قرار داده بود و پختگی و عیار بالای تلاوت او انصافاً مثال‌زدنی بود.

وی یادآور شد: در سال ۶۳ در جمع قراء کشورمان برای سفر حج با شایستگی انتخاب شدند و او سوره نساء استاد شحات را که تلاوتی بسیار فاخر و ممتاز بود و هست و در آن زمان تنها تلاوتی بود که از این استاد در اختیار قاریان ایرانی بود را بسیار دقیق و ممتاز تلاوت می‌کرد و در آن زمان من ندیدم کسی به خوبی و زیبایی او این تلاوت را تقلید کند.

این استاد برجسته قرآن با اشاره به برخی از صفات مرحوم مسجدی، گفت: استاد، انسانی متواضع و خوش اخلاق و بسیار صاف و زلال و بی‌آلایش و بی‌تکلف بود و خاطرات نیکی را در ذهن اهالی قرآن به یادگار گذاشته است.

استاد ملکشاهی در پایان افزود: نبود استاد مسجدی برای استان و بلکه کشور بسیار غمبار است و دوستان و اساتید پیشکسوت هرگز خاطرات شیرین بودن با ایشان را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام