وی با تأکید بر اهمیت اجرایی شدن گفتمان سند تحول در سطح مدارس افزود: اگر تصور کنیم از بالا به پایین و بهواسطه بخشنامه میتوان سند تحول را اجرایی کرد به بیراهه رفتهایم و باید به دنبال تحقق نسخه مدرسهای سند تحول باشیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالشهای موجود در حوزه نیروی انسانی اظهار کرد: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسیترین مسائل آموزش و پرورش است و علیرغم تمام چالشهای موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند و پیشبینی شده است در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.
کاظمی در ادامه ارتقای کیفی مدارس بهخصوص مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: مسئله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفاً با مسائل مالی قابل حل نیست. در کنار بحث سرانه مدارس و تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی آنچه مهم است این است که باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.
وی افزود: تنها شاخص کمی که میتواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان دهد میانگین نمرات است و آنچه اتفاق افتاده است میانگین نمرات نیازمند بهبود است. بهواسطه شیوه جدید برگزاری امتحانات نهایی اطلاعات دقیقی در خصوص عملکرد دانشآموزان در دست داریم و باید براساس نقاط قوت و ضعف برنامهریزی لازم انجام شود.
معاون آموزش متوسطه در بخش دیگری گفت: سهم آموزشهای فنی حرفهای و هنرستانها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکارها ایجاد هنرستانهای جوار کارخانههاست که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است. در دو سال گذشته برای تجهیزات هنرستانها یک هزار میلیارد تومان تخصیص داشته شده است و تا پایان منابعی برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.
انتهای پیام