وی افزود: برای پاسخ به این سؤالات، دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی وجود دین حق و نور الله که موجب هدایت انسانهاست و دیگری وجود دینی است که از زمان پیامبر(ص) تاکنون وجود داشته و مخالفتی با صهیونیسم جهانی ندارد. دینی که پیامبر(ص) آورده، در مقايسه با دینی که بسیاری ادعا میکنند، متفاوت است.
رئیس دانشگاه اصفهان در اهمیت دانش همراه با تزکیه بیان کرد: امروزه دانش و تکنولوژی به سطح بالایی رسیده و بسیاری از تکنولوژیهای دشمن، برآمده از علم است؛ اما علمی که با تزکیه و تربیت همراه نباشد، موجب کشتار بشر میشود. پیامبر(ص) میفرماید من برای آن مبعوث شدم که علاوه بر دانش، تزکیه را نیز رواج دهم. هدف از بعثت، اقامه قسط و عدالت است. مگر دین میتواند نسبت به ظلم ظالم و استثمار و بهرهکشی بیتفاوت باشد؟ آزادی از هواهای نفسانی یکی از اهداف انبیاست و سکوت ما موجب ترویج اباههگری میشود.
وی درباره برداشت درست از دین تصریح کرد: باید تعبیر و تفسیر خود را از دین بررسی کنیم و ببینیم دین ما به عدالت و آزادی همراه با تزکیه توجه دارد؟ کفار، مشرکان، استکبار و صهیونیسم جهانی همگی در مقابل چنین دینی هستند. ماهیت انقلاب اسلامی ایران نیز اینگونه است؛ این انقلاب به نام خدا و برای احیای دین و ارزشها بود و از همینرو، مخالفان بسیاری دارد.
هرسیج در پایان سخنان خود با بیان توصیهای درباره توجه به اسلام حقیقی گفت: به اندیشمندان، محققان و بهخصوص مستشرقان توصیه میکنم که عینکها را بردارند و به اسلام ناب مراجعه کنند؛ اسلامی که در قرآن تجلی پیدا کرده و در سنت پیامبر(ص) بوده است. امام علی(ع) در نامهای به فرزند خود، امام حسن(ع) میفرماید در اعمال و کردار دیگران تفکر و اندیشه کن. پس هر خبری را نباید بپذیریم و باید سره را از ناسره تشخيص دهیم. محقق باید در کنار مسلمانان قرار گیرد و به یکی از آنها تبدیل شود تا بفهمد قرآن چیست، نه اینکه به تاریخ بر مبنای اسلامهراسی، دینهراسی و شیعههراسی نگاه کند.
زهرا مظفریفرد
انتهای پیام