وی گفت: با پژوهشهایی که در سطح دنیا انجام شده، شرکتها و کسب و کارهای بزرگ سالانه میلیاردها دلار هزینه بابت عدم ارتباط و یا درست ارتباط برقرار نکردن مدیران و کارمندان خرج میکنند تا این ضعف را کاهش دهند.
سرهنگ حسن خانی با بیان اینکه در کشورمان با پدیده جمعیتی مواجه هستیم و ۸۶ درصد جمعیت کشورمان متولدین بعد از انقلاب را تشکیل میدهند، افزود: ما در ارتش در یک چهارراه نسلی قرار گرفتهایم و این امر میتواند برای ما هم تهدید و هم یک فرصت محسوب شود.
وی ادامه داد: در سه دوره اعم از سنت راهبر، درون راهبر و دگر راهبر زیست میکنیم و منظور از سنت دگر راهبر، همان مهندسی اجتماعی است که نوعی ایجاد ناخودآگاه جمعی بهطور نامحسوس از طریق تأثیرگذاری است و بهطور متوسط هر ایرانی ۹ تا ۱۱ ساعت از فضای مجازی استفاده میکند.
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با بیان اینکه طبق گفتهها، جنگهای آینده، جنگهای انسانمحور است، افزود: در جنگهای نامتقارن، سربازی میتواند در سیستم عدم تقارن موفق باشد که بتواند به ۲ سؤال پاسخ دهد، اول اینکه برای چه میجنگد؟ دوم اینکه در کدام جبهه میجنگد؟ کما اینکه، اساس جنگهای نامتقارن مبتنی بر میزان تابآوری است.
وی با اشاره به طرح منهاج ادامه داد: این طرح در قالب یک کارگروه است و با هدف دربرگیری نظام مسائل مناطق و کشور بود و با محوریت تولید محتوا فعالیت میکند. طرح منهاج امسال نیز در سومین مرحله قرار گرفته است.
سرهنگ حسن خانی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح منهاج، قرین به ۴ هزار مصاحبه با محوریت این سؤال که چقدر در جلسات بصیرتی شرکت میکنید، انجام شده است، گفت: طی این مصاحبهها، ارزیابیهای آسیبشناسانه مفید و مؤثری برای کیفیتبخشی به این طرح انجام شد.
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا اظهار کرد: در دورههای قبلی طرح منهاج، در سطح کشور بیش از ۶ هزار حلقه معرفتی برگزار شده و بالغ بر ۱۲۱ هزار نفر ساعت برای این طرح وقت گذاشتهاند و به سؤالات بسیاری از مخاطبان در راستای این طرح، پاسخ داده شده است و سهم کرمان از این آمار، برگزاری ۳۷۰ حلقه معرفی با پوشش ۵ هزارو ۹۰۰ نفر و پاسخگویی به ۲هزارو ۷۰۰ سؤال بوده است.