در این نشست حجتالاسلام والمسلمین سید جلال رضوی، رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم به بررسی نقش معلمان در انتقال مفاهیم مهدویت به دانشآموزان پرداخت و اظهار کرد: مربیان پرورشی و فرهنگیان مدارس نقش مهمی در رشد معنوی و دینی دانشآموزان بر عهده دارند و شناخت امام زمان(عج) از ضرورتهای اساسی تربیت دینی به شمار میرود.
وی طراحی مباحث مهدویت با زبانهای هنری از جمله شعر، انیمیشن و مسابقات فرهنگی را از راهکارهای مؤثر برای آشنایی دانشآموزان با امام عصر(عج) دانست و گفت: ارائه مفاهیم مهدوی باید متناسب با زبان روز و در قالب داستانهای جذاب برای کودکان و نوجوانان صورت گیرد.
رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم افزود: حضور دانشآموزان در اماکن مذهبی، بهویژه مسجد مقدس جمکران، موجب تقویت ارتباط روحی آنان با اهلبیت(ع) میشود.
وی با اشاره به تهدیدهای فرهنگی دشمن، تأکید کرد: لازم است مربیان پرورشی با بهرهگیری از آموزههای مهدوی، در برابر جریانهای فکری منحرف و سوءاستفاده از احساسات نوجوانان هوشیار باشند.
حجتالاسلام رضوی همچنین بر ضرورت مقابله با مدعیان دروغین مهدویت و افزایش آگاهی دانشآموزان در این زمینه تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ دعا، آشنایی با حقیقت ظهور و استفاده از روشهای نوین آموزشی از اولویتهای فعالیت در مدارس است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از توقف اجرای طرح «شهید رجایی» در آموزش و پرورش، خواستار توجه بیشتر به جذب فرهنگیان متعهد و معتقد به ارزشهای دینی شد و تأکید کرد: لازم است با افرادی که در مسیر تضعیف باورهای دینی در مدارس گام برمیدارند، برخورد شود.
انتهای پیام