صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

گروه حوزه‎های علمیه: ثبت نام جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) که در دوره‎های قبل با عنوان المپیاد برگزار می‎شد و هم اکنون به دوره بیست و یکم رسیده است، آغاز شد؛ جشنواره‎ای که طلاب غیرایرانی را بر محور قرآن گرد یکدیگر متحد می‎کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین یوسف محمدی، نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: جشنواره المصطفی(ص) ویژه طلاب غیرایرانی داخل و خارج کشور است که ثبت‌نام این دوره از 11 مهرماه جاری آغازشده و علاقه‎مندان تا 15 آبان ماه می‎توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی ادامه داد: طلاب غیرایرانی محصل در المصطفی(ص) در قم و سایر مراکز وابسته به جامعه المصطفی العالمیه در داخل کشور همچنین نمایندگی‏‎ها و واحدهای آن در سایر کشورهای جهان می‎توانند طبق برنامه اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر گروه ترویج و امور دارالقرآن‎های جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری جشنواره در بخش های پژوهشی، مهارتی و معارفی تصریح کرد: داوطلبان مجاز هستند در بخش‎های پژوهشی و مهارتی یک رشته و در بخش معارفی در دو رشته ثبت نام کنند.

محمدی همچنین اظهار کرد: داوطلبان علاقه‎مند به حضور در جشنواره می‎توانند دفترچه راهنمای جشنواره را از ادارات قرآن و حدیث واحدهای جامعه المصطفی دریافت کنند.

رشته‌ها

وی افزود: این جشنواره در رشته‎های؛ حفظ قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ حدیث و ادعیه(نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)، مناجات خوانی، اذان، تبلیغ قرآن محور، مقاله نویسی، کتاب، تألیف، ترجمه، پایان نامه و وبلاگ نویسی برگزار خواهد شد.

نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، زمینه ‎سازی برای راهبری نهضت گسترش فرهنگ و معارف ثقلین در عرصه بین‎الملل، سنجش و بازخوردگیری از آموزش‌ها و فعالیت‌‎های قرآنی و حدیثی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد. اهداف جشنواره

محمدی گفت: تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای فعالیت‌ های تأثیرگذار دینی و فرهنگی در کشورها و اهتمام به ترویج فعالیت ‎ها در حوزه حدیث و ادعیه و به ‌ویژه انس با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم از دیگر اهداف این جشنواره است.