صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه سلطانیه در مورد دخالت آمریکا در فروش نفت ایران گفت: این سیاست آمریکا محکوم به شکست است، چرا که در بازار جهانی تقاضا بیش از عرضه است و با به صفر رسیدن نفت ایران بازار جهانی روزانه با کمبود 2 میلیون بشکه نفت مواجه می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران اظهار کرد: کار جهادی و بی‌وفقه از شرایط مهم رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است و باعث عزت ملی و نفوذناپذیری در برابر تصمیمات دشمن می‌شود.
وی بر تکریم کار و کارگران، از جمله تأمین شغلی و پرداخت حقوق به موقع آنان تاکید کرد و گفت: عدم پرداخت دو تا سه ماهه حقوق کارگران گنبد سلطانیه مشکلاتی ایجاد کرده در حالی که عدم پرداخت به موقع حقوق کارگر بر خلاف سیره اسلام و مقررات است.
امام جمعه سلطانیه به تحریم نفتی ایران و عدم تمدید معافیت هشت کشور خریدار نفت ایران اشاره و بیان کرد: فرمایش عزتمندانه و شجاعانه مقام معظم رهبری که جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه ایران هر مقدار که لازم باشد و اراده کند نفت صادر خواهد کرد، نقشه راه ماست.
وی ادامه داد: این سیاست آمریکا محکوم به شکست است، چرا که در بازار جهانی تقاضا بیش از عرضه است و با به صفر رسیدن نفت ایران بازار جهانی روزانه با کمبود 2 میلیون بشکه نفت مواجه می‌شود و بازار جهانی تحمل این کمبود را ندارد.
حسینی‌نسب با اشاره به همراهی عربستان و امارات با آمریکا در تحریم نفتی ایران و وعده این دو کشور برای جبران کمبود نفت بازار جهانی یادآور شد: دولت اولا باید مسیر فروش نفت این دو کشور که همان تنگه هرمز است، را ببندد و ثانیا با خریداران اصلی نفت ایران از جمله چین، ترکیه و هند وارد مذاکره شده و قراردادهای بلند مدت ببندد.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آل سعود وهابی دشمنان اهل‌بیت هستند به اعدام ۳۷ نفر از جمله ۳۲ نفر از شیعیان اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این جنایت و انتقاد از مدعیان حقوق بشر که هیچ واکنشی نشان ندادند، افزود: خون انسان‌های بی‌گناه یک روزی به سیل تبدیل شده و حکومت آل سعود را ویران خواهد کرد.
حسینی‌نسب همچنین با تشریح سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه و ترکیه گفت: نقش ترکیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بسیار مؤثر است. از طرفی پاکستان نیز مقصد خولی برای فروش نفت به‌شمار می‌رود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه همین امر وظیفه سنگین معلمان را نشان می‌دهد و معلمان باید پیامبرگونه در هدایت دانش‌آموزان تلاش کنند، افزود: تربیت نیروی انسانی مؤمن، انقلابی و کارآمد در راستای گام دوم انقلاب از وظایف معلمان است.
حسینی‌نسب به روز ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و با تقدیر از خدمات رانندگان و با بیان اینکه در ایمنی جاده‌ها سه عامل راننده، خودرو و جاده مؤثر است، با تقدیر از تعریض جاده قدیم سلطانیه به زنجان تصریح کرد: ورودی سلطانیه از سمت زنجان بسیار خطرناک است و باید اصلاح شود.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت دهه تکریم و غباروبی مساجد و تاکید بر آماده‌سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان و میدان دادن به جوانان در مساجد گفت: مسجد مهمترین پایگاه برای تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی است.
انتهای پیام