صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه سلطانیه گفت: ادعای تحریم مقام معظم رهبری اقدامی جاهلانه و از روی حماقت و عصبانیت است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا و تحریم مقام معظم رهبری و هشت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ادعای تحریم مقام معظم رهبری اقدامی جاهلانه و از روی حماقت و عصبانیت است.
امام جمعه سلطانیه به تحریم احتمالی وزیر خارجه که به اواخر هفته موکول شده، هم اشاره کرد و  افزود: تحریم وزیر خارجه مغایر با حقوق بین‌الملل است و نشان می‌دهد پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا فربیکارانه است، چون بر فرض مذاکره، مقدمات آن را باید وزیر خارجه فراهم کند ادعای مذاکره از یک طرف و اعمال تحریم، سیاست هویج و چماق و یک بام و دو هواست که از سیاست‌های فربیکارانه آمریکا بوده و خواهد بود.
وی تصریح کرد: ملت انقلابی و مقتدر چون کوه ایستاده و با مقاومت، افول آمریکا را که آغاز شده، رقم خواهد زد و ایران اسلامی هم به قله پیشرفت خواهد رسید.
حسینی‌نسب به تحلیل سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط دلاورمردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا از مرز هوایی ایران رد شده بود و با موشک ایرانی سوم خرداد به آهن پاره تبدیل شد. آمریکا قدرت نظامی و دفاعی ایران اسلامی را چشید و متوجه شد که مرزهای ما خط قرمز ماست.
وی با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و با بیان اینکه اگر شخصیت شهید بهشتی را در یک کلمه تشریح کنیم، انقلابی بود، گفت: تعبد و بندگی، همگرایی و کار تشکیلاتی، جذب حداکثری، مدیریت جهادی، ولایت‌پذیری و دشمن‌ستیزی از ویژگی‌های انسان انقلابی است که شهید بهشتی همه آنها را دارا بود.
حسینی‌نسب با اشاره به اینکه قوه قضائیه یکی از قوای مستقل در جمهوری اسلامی یادآور شد: ایجاد تحول در دستگاه قضا و مبارزه با فساد در درون و برون قوه قضائیه از مطالبات مقام معظم رهبری است و در واقع بهترین تحول، مبارزه با فساد بدون تبعیض است که عین عدالت نیز است.
امام جمعه سلطانیه به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و با بیان اینکه سوء قصد به رهبر انقلاب، ترور آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از مسئولان، ترور آیت‌الله صدوقی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق و ساقط کردن هواپیمایی مسافربری ایران با ۳۰۰ سرنشین در خلیج فارس، هفته رسوایی حقوق بشر آمریکایی است، گفت: پرچم حقوق بشر در دست بزرگترین جنایتکار علیه بشریت است.
وی با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به علل عدم قیام امام ششم اشاره کرد و افزود: عدم همراهی افراد تاثیرگذار و گروه‌های فعال از جمله بنی الحسن، بنی العباس از امام صادق (ع) و متفرق بودن شیعیان از عوامل عدم قیام امام ششم شیعیان است.
حسینی‌نسب با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و با اشاره به فضائل آن حضرت گفت: حضرت معصومه (س) الگوی دختران مؤمن و عفیف است و با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.
انتهای پیام