صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: فقط ۱۷ روستای شهرستان ابهر روحانی داشته و مابقی روستاها فاقد روحانی هستند، در حالی که حضور روحانی می‌تواند به بهبود امور فرهنگی و اجتماعی منطقه کمک کند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، 15 تیرماه در بازدید از حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر، اظهار کرد: ابهر 138 مسجد دارد که ۱۰۰ درصد مساجد آن یک یا دو وعده نماز جماعت دارند.

وی با بیان اینکه فقط ۱۷ روستای شهرستان روحانی دارند، ادامه داد: مابقی روستاها فاقد روحانی هستند، در خالی که حضور مبلغان در یک مکان می‌تواند ضمن تعظیم شئون دینی، به مسائل اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز کمک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ساختمان فعلی مدرسه امیرالمومنین(ع) ابهر امکان اسکان بیش از ۲۰۰ طلبه در حجرات وجود دارد، تصریح کرد: از سال‌های آینده امکان برگزاری اردوهای متمرکز دیگر مدارس علمیه کشور در مدرسه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر وجود دارد.

امام‌جمعه ابهر وجود حوزه‌های علمیه را یکی از برکات شهرستان ابهر عنوان کرد و یادآور شد: از سال تحصیلی جدید طلاب در ساختمان جدید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) ابهر جنب و جوش علمی خود را آغاز خواهند کرد.

امام جمعه ابهر با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شهرستان گفت: در 11 ماه ساختمان حوزه علمیه خواهران ساخته شد و آغاز به کار کرد و منابع پایداری نیز برای اداره آن ایجاد شد که در استان کم نظیر است.
انتهای پیام