صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۵۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تا کنون ۲۶ استان کنگره شهدا را در سطح ملی برگزار کردند و تا سال ۱۴۰۰ باید همه استان‌ها حداقل یک بار کنگره را برگزار کرده باشند.

به گزارش ایکنا از زنجان، سردار احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، 10 بهمن‌ماه در ستاد سیاستگذاری کنگره ملی 3000 شهید استان زنجان اظهار کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع از ارزش‌ها به نسل حاضر اهمیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا توفیق برگزاری کنگره و یادواره‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۶ استان کنگره شهدا را در سطح ملی برگزار کردند، بیان کرد: علاوه بر این، کنگره‌های اقشار مثل قشر شهدای هنرمندان، کارگران و دانشجویان در سطح کشور برگزار شده و طبق تقویمی که تنظیم شده، تا سال ۱۴۰۰ باید همه استان‌ها حداقل یک بار کنگره را برگزار کرده باشند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: کنگره شهدا رویداد بزرگ و تاثیرگذاری است که در هیچ همایشی این همبستگی و تاثیرگذاری ایجاد نشده و برخی اذعان کردند که این کنگره مثل مانوری بود که همبستگی تمام نیروهای مسلح را افزایش داد و آمادگی نیروها در شرایط حساس و حوادث غیرمترقبه را دوچندان کرد.

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که «دقت کنید کنگره‌ها تبدیل به مجلس ختم باشکوه نشود». آنچه امروز برگزار می‌شود یک کار فرهنگی بزرگ است که دستاوردهای فراوانی دارد و این آثار را جمع‌آوری و در قالب فیلم، کتاب و مستند ارائه می‌کنیم.

سردار حق‌طلب ادامه داد: در سال‌های اخیر که شرایط اقتصادی کشور مناسب نبوده و سبک زندگی مردم به لحاظ معیشتی تغییر کرده، همزمان با کار فرهنگی عمیق در کنگره، خدمات خوبی به مردم و نیازمندان ارائه شده؛ به عنوان مثال تهیه جهیزیه یا کمک به برگزاری مراسم ازدواج ساده برای زوج‌های نیازمند از جمله این فعالیت‌ها بوده است و حتی به تعداد شهدا سرپرستی ایتام استان را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ابزار برای انتقال روحیه ایثار و فرهنگ جهاد همین یادواره‌ها و کنگره‌ها هستند، ابراز کرد: آزادی و رفاه خود را مدیون ایثار شهدا هستیم و وظیفه داریم دلاورمردان را تکریم کنیم؛ هرکجا که همت‌ها بلندتر بوده، کار با نتایج بهتری برگزار شده است و این کنگره‌ها یک نمایش توان مدیریتی استان هم است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: انتقام سختی که مردم از ترور ناجوانمردانه سردار داشتند، بیشتر متوجه حضور میلیونی مردم بود و این در تحکیم نظام، پشتوانه عظیمی است که مسئولان ماموریت‌های خود را دنبال کنند و این حرکت تاثیر بیشتری از اقدام نظامی و هدف قرار دادن پایگاه عین‌العسد داشت.

استاندار زنجان نیز در این جلسه به طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت: دیروز ترامپ طرح مسخره در ارتباط با معامله قرن را مطرح کرد و هدف این است که روی وجدان‌های بیدار و مردم آزاده اثر بگذارند تا آن‌ها نتوانند آزادانه عمل کند و اختیار آن‌ها دست افراد تروریست، ظالم و ناجوانمرد داده شود.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: مردمی که با اراده عمل کند، منافع خود را تشخیص دهد و اجازه ندهد دیگران در محاسبات فکری آن‌ها دخالت کند، ویژگی ملت آزاده همچون فلسطین است و دشمنان هیچ کار موثری از پیش نخواهند برد.

وی در مورد کنگره شهدا ابراز کرد: با استفاده از تجربیات گذشته و دیگر استان‌ها کنگره شهدای 3000 شهید استان زنجان قوی‌تر و موثرتر برگزار خواهد شد تا شاهد نتایج و آثار آن در سطح جامعه باشیم.

این مسئول شهید و شهادت را یک حقیقت تاریخی و دینی دانشت و افزود: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و مهد دلاوری‌ها است و باید این حقیقت را در درون خود زنده نگه داریم و به خاطر احساس و وظیفه و مسئولیتی که داریم، عمل کنیم.

انتهای پیام