صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

رئیس ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در اولین جلسه وبینار تخصصی اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های این معاونت با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت‌کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی برشمرد و بیان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآن و عترت محک بزنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه وبینار تخصصی اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های این معاونت با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با موضوع بررسی و هماهنگی‌های لازم جهت روند اجرایی برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، صبح یکشنبه، بیست‌ویکم دی‌ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد در این جلسه، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، رسالت اصلی دفتر آموزش را یک رسالت زیرساختی و زیربنایی است. برای تقویت این زیرساخت قطعاً موارد مهمی نیاز است و بی‌شک یکی از آن موارد در حوزه راهبری فعالیت‌های قرآنی، همراهی و همدلی هرچه بیشتر استان‌ها در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است.

وی با اشاره به فضای کرونایی کشور گفت: خوشبختانه، هجده دوره قبل را به صورت حضوری برگزار کردیم، اما دوره نوزدهم از این حیث تفاوت دارد که شرایط کنونی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما را مجبور کرده که به سمت برگزاری آزمون مجازی پیش برویم، طبعاً زیرساخت‌های نرم‌ا‌فزاری و سخت‌افزاری در این مسیر پیشقراول امور است.

اسماعیلی، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت‌کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی برشمرد و بیان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآنی و عترت محک بزنند و شایسته است ما نیز جهت برگزاری آزمونی سربلند و موفقیت آمیز، با همراهی و همدلی مسئولین امر، این آزمون را به نحوی مطلوب و در شأن قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد، نقش موسسات قرآنی سراسر کشور را ارزشمند، تاثیرگذار و مهم توصیف و تاکید کرد: وظیفه موسسات قرآنی کشور این است که قرآن‌آموزان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در امر برگزاری آزمون مجازی تفهیم کنند و الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تا حد امکان برای داوطلبان فراهم کند.

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با مسئولان کمیته‌های مختلف آزمون تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و برخی از موسسات مجری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداختند.

یادآور می‌شود، ثبت نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. زمان برگزاری این آزمون نیز نیمه اول اسفندماه اعلام شده است.

این آزمون امسال برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام