صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

گروه‌های افراط گرای صهیونیست طی فراخوانی شهرک‌نشینان را دعوت کردند با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی در آنجا به مناسبت آغاز فصل سرما نیایش کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از القسطل، گروه‌های افراط‌گرای موسوم به الهیکل در سرزمین‌های اشغالی طی فراخوانی از شهرک‌نشینان صهیونیست خواستند فردا(20 مهرماه) به طور گسترده به مسجد الاقصی یورش ببرند.

این گروه‌ها در صفحه‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از طرفدارانشان خواستند تحت عنوان  «فصل زمستان را در جبل المعبد افتتاح می‌کنیم» در همان ساعات صبحی که طبق روال معمول به طور غیرقانونی وارد مسجد الاقصی می‌شدند به صحن‌های آن یورش برند.

بر اساس این فراخوان قرار است بر خلاف حکم صادر شده از سوی دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی درباره مجاز نبودن نماز و نیایش یهودیان در صحن‌های مسجد الاقصی، شهرک‌نشینان در آنجا مشغول انجام آداب تلمودی خود شوند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، سه‌شنبه هفته گذشته در حکمی بی‌سابقه حق برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های مسجد‌الاقصی را به رسمیت شناخته بود.

بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجدالاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.   

به دنبال آن رسانه‌های عبری‌زبان ادعا کردند که دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با صدور حکم جدیدی اعلام کرده که برپایی نیایش یهودیان در مسجدالاقصی جایز نیست. این رسانه‌ها حکم این دادگاه را به نحوی عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه صلح این رژیم دانسته بودند.

اسماعیل رضوان، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی از ملت فلسطین و به خصوص اهالی قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خواست بدون تکیه به تصمیم جدید دادگاه رژیم صهیونیستی در مجوز ندادن برای برپایی نیایش صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی برای دفاع از قبله نخست مسلمانان، بسیج عمومی و سطح آماده‌باش خود را تقویت کنند.

انتهای پیام