صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶

دهمین مجمع جهانی مالی خُرد اسلامی (GIMF) از 12 تا 14 دسامبر 2021 (21 تا 23 آذرماه سال جاری) در دبی امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Zawya، موضوع اجلاس امسال بررسی استراتژی‌های نوآورانه برای کاهش فقر در جهان است.

قرار است در اجلاس امسال، شرکت‌کنندگانی از بیش از 30 کشور حضور داشته باشند و حدود 25 سخنران بین‌المللی در این رویداد سخنرانی کنند. اکثر سخنرانان از مدیران و کارشناسان فعال در حوزه‌های مختلف نظام تامین مالی اسلامی و صنایع مختلف هستند.

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، اجلاس پیش رو به دست اندرکاران صنعت خدمات مالی اسلامی کمک می‌کند تا به پلت فرم مشترکی بپیوندند و شبکه‌ای را برای توسعه صنایع به روش‌های واقعی و نوآورانه به وجود آورده و تقویت کنند.

محمد زبیر مدیر اجرایی مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی الهدی (CIBE) از برگزارکنندگان این رویداد گفت:  فقر یکی از مسائل جهانی تلقی می‌شود، اما نگران‌کننده‌ترین وضعیت این است که بخش عمده‌ای از این فقر در کشورهای مسلمان وجود دارد.

وی افزود: براساس آخرین برآوردها، 46 درصد از جمعیت فقیر در کشورهای مسلمان ساکن هستند، جایی که رشد فقر نگران کننده است. برای کاهش فقر در کشورهای پرجمعیت مسلمان، بستر مناسبی برای عمل به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی لازم است که این امر تنها از طریق خدمات مالی خُرد اسلامی امکان‌پذیر است.

این رویداد هرساله از سوی مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی الهدی (CIBE) و شرکت اسلامی توسعه بخش خصوصی یا ICD حمایت می‌شود. ICD یکی از مؤسسات مالی چندجانبه اسلامی برتر برای حوزه توسعه بخش خصوصی است.

انتهای پیام