صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه طرحی را برای گسترش شهرک‌سازی در بلندی‌های جولان اشغالی و دو برابر کردن جمعیت این شهرک‌ها به تصویب خواهد رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، روزنامه محلی «اسرائیل امروز» روز جمعه در گزارشی اعلام کرد این رژیم در نظر دارد با اجرای طرحی که بودجه آن بالغ بر 317 میلیون دلار می‌شود، منطقه جولان را به پایتخت انرژی‌های تجدیدپذیر در فلسطین اشغالی تبدیل کند.

به نوشته این روزنامه، دولت رژیم صهیونیستی نشست هفتگی کابینه را یکشنبه در منطقه اشغالی جولان برگزار می‌کند. در این نشست طرح مرتبط با توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد شهرک‌های جدید و ایجاد حدود 2000 فرصت شغلی جدید تصویب خواهد شد.

این طرح با همکاری مشترک وزارتخانه‌های مسکن، ساختمان، کشور، حمل‌ونقل، گردشگری، اقتصاد، کشاورزی، آموزش و حفاظت از محیط‌زیست رژیم صهیونیستی اجرا خواهد شد.

در این روزنامه آمده است: پس از تصویب این طرح، حدود 183 میلیون دلار در حوزه مسکن و شهرسازی سرمایه‌گذاری خواهد شد. این بودجه برای ساخت 3300 واحد مسکونی در مدت 5 سال در شهرک صهیونیست نشین کاتزرین در جولان اختصاص خواهد یافت. همچنین شورای محلی جولان اشغالی نیز تصمیم دارد، طرح ساخت 4000 واحد مسکونی جدید در این منطقه و همچنین ساخت 2000 واحد مسکونی در منطقه آصیف و فرودگاه جولان را به تصویب برساند. در مجموع پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه اشغالی جولان 23000 نفر افزایش یافته و دو برابر شود.

 گیدئون ساعر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: آینده جولان نه با سخن بلکه با عمل تعیین می‌شود. ما این فرصت را داریم تا آینده جولان را برای نسل‌ها به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از اسرائیل رقم زنیم.

وی افزود: ما در حال تعیین یک هدف واقع‌بینانه برای طرح‌های خود هستیم. این هدف دو برابر کردن جمعیت شهرک‌نشینان در جولان است.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 بلندی‌های جولان را اشغال کرد و در سال 1981 آن را به قلمرو خود ضمیمه کرد، اما سازمان ملل و کشورهای جهان به استثنای آمریکا آن را سرزمینی اشغالی می‌دانند.

انتهای پیام