وی با انتقاد از کمتوجهی خانوادهها و حتی دانشآموزان به موضوع پرورش پیشنهاد داد: نام وزارت و ادارات کل به «پرورش و آموزش» تغییر کند تا این رویکرد در عمل نیز نمایان شود. در مدارس باید به برنامهها، مربیان و معاونان پرورشی به همان اندازه معاونت آموزشی و معلمان آموزش اهمیت داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری آسیب جداسازی آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: این تفکیک باعث میشود برخی آموزگاران خود را بینیاز از فعالیتهای پرورشی بدانند، در حالی که هر حرکت، رفتار و حتی زبان بدن معلم، آثار تربیتی عمیقی بر دانشآموز میگذارد.
وی با تأکید بر اینکه معلمان آموزشی نیز در کلاسهای خود، علاوه بر تدریس دروس، باید تذکرات اخلاقی، دینی و رفتاری را به دانشآموزان یادآوری کنند، بیان کرد: چرا یک معلم ریاضی یا فیزیک در کلاس خود به نماز، حجاب یا مسائل اخلاقی اشاره نکند؟ این تذکر از یک معلم غیرپرورشی، گاهی اثرگذارتر از مربی پرورشی است.
نماینده ولیفقیه در مازندران گفت: همه ما باید بکوشیم تا روز قیامت، معلم و دانشآموز از یکدیگر رضایت داشته باشند.