صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
حجت‌الاسلام صفورایی خبر داد:

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی از ارسال 192 مقاله به همایش «زینب کبری؛ اسوه حیات طیبه» خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همایش «زینب کبری؛ اسوه حیات طیبه» سه‌شنبه، 26 آذرماه، با سخنرانی آیت‌الله خاتمی در موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد.



حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی، دبیر علمی و رئیس موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی در این همایش به بیان گزارشی از روند برگزاری همایش و تعداد آثار ارسالی به همایش پرداخت.



وی در سخنانی بیان کرد: این همایش با 6 محور حیات علمی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی ـ سیاسی، فردی حضرت زینب (س) و حضرت زینب(س) در متون ادبی برگزار شده است.



وی با اشاره به گستره مخاطبان این همایش عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در سطح بین‌الملل و 316 مدرسه علمیه خواهران کشور گستره مخاطبان این همایش علمی بوده است.



مدیر موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی رشد علمی و پژوهشی طلبه‌ها و آشنایی با سیره زندگانی حضرت زینب (س) به عنوان اسوه حیات طیبه را از اهداف این همایش برشمرد و ادامه داد: از 34 حوزه علمیه کشور مقاله به این همایش ارسال شده است.



صفورایی با بیان اینکه مجموعه آثار دریافتی برای همایش 192 مقاله بوده است، عنوان کرد: آثار دریافتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی بوده و از این تعداد 19 مقاله به عنوان مقاله‌های برتر انتخاب شده است.



وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به همایش از نوع مقاله، تحقیق پایانی کارشناسی و پایان‌نامه بوده است، گفت: در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مقاله فرستاده شده است که از هر چهار مقطع مقاله برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شده است.



صفورایی با بیان اینکه باب پژوهش بر روی همه باز است و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، گفت: طلاب باید در مباحث پژوهشی مشارکت بیشتری داشته باشند؛ ما آماده‌ایم هر تلاشی که لازم باشد برای پیشرفت علمی طلاب انجام دهیم تا طلاب بتوانند در حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی پژوهشگرانی ماهر شوند.