صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۱۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

گروه بین‌الملل: ۲۵ دوچرخه‌سوار مسلمان مقیم گلاسکو با هدف معرفی چهره واقعی اسلام، گردش به دور انگلستان را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «oumma»، بیست وپنج دوچرخه‌سوار عضو گروه «راید فور پیس(دوچرخه‌سواری برای صلح)» با هدف معرفی اسلام به شهروندان بریتانیا، از شهر گلاسکو عازم شهرهای مختلف انگلستان شده‌اند.

اعضای این گروه دوچرخه‌سواری با حضور در شهرهای مختلف و گفت‌وگو با شهروندان غیرمسلمان سعی می‌کنند تا پیام صلح دین اسلام را برای همگان بیان کرده و نقش پیروان دین اسلام در پیشرفت اجتماعی و فرهنگی بریتانیا را برای آنان توضیح دهند.

این گروه تصمیم دارد تا در مسیر خود در شهرهای مختلف، با جمع‌آوری حداقل صدهزار استرلینگ(123هزار یورو) برای دو موسسه خیریه بریتانیا، حسن‌نیت شهروندان مسلمان و علاقه آنان برای کمک به نیازمندان غیرمسلمان را نیز به اثبات برساند.

25 دوچرخه‌سورا مسلمان اعلام کرده‌اند که مساجد شهرهای مختلف مکان توقف آنان خواهد بود و شهروندان مسلمان و غیرمسلمان می‌توانند برای اعطای کمک‌های خود برای موسسات خیریه بریتانیا و یا آشنایی با اعتقادات اسلامی، با آنان دیدار کنند.

«ودود احمد داود»، مسئول هماهنگی این گروه در شمال شرق انگلستان، طی سخنانی عنوان کرد: انتخاب مساجد برای حضور دوچرخه‌سوارانو شهروندان غیرمسلمان با این هدف صورت گرفت که دولت بداند که این اماکن جایی برای ترویج صلح و تسامح هستند نه ترویج افراط‌گرایی و خشونت.