صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
با هدف مستندسازی خاطرات رزمندگان؛

گروه هنر: همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم شب خاطره در حوزه ادبیات پایداری از سوی حوزه هنری استان مرکزی برگزار می‌شود.

رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از استان مرکزی، از برگزاری مراسم شب خاطره در حوزه ادبیات پایداری در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم رزمندگان دوران دفاع مقدس که خاطره و بیان ویژه دارند برای حضور در مراسم شب خاطره دعوت شده‌اند، افزود: هنرمندان خالق اثر در رشته‌های مختلف نیز جهت بهره‌گیری از خاطرات رزمندگان و به‌کارگیری در آثار خود در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه مراسم شب خاطره در همه ماه‌های سال متداول است، اظهار کرد: هر یک از هنرمندان در رشته‌های تخصصی خود و با نوع نگاه و دریچه دید هنری خود خاطرات و بیانات رزمندگان را دست مایه خلق اثر خود قرار می‌دهند که این امر گامی جهت ترویج آثار هنری ارزشی و ماندگار و همچنین مستند‌سازی خاطرات رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی با بیان اینکه هر یک از رزمندگان دنیایی از فداکاری و ایثار را در خود دارند و صرف تاریخ‌نگاری و تعریف وقایع نمی‌تواند برای نسل‌های جدید بیانگر معنویت و ایمانی که در جبهه‌ها موج می‌زد باشد، یادآور شد: حوزه هنری برای اثرگذاری هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس اقدام به خلق آثار هنری با دست مایه‌های دفاع مقدس کرده است.

این مقام مسئول در پایان، وجه تمایز ادبیات پایداری در حوزه هنری با سایر نهادهای فعال در زمینه دفاع مقدس را در مکتوب و مستند شدن خاطرات رزمندگان و ترویج آن توسط زبان هنر بیان کرد.