صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۱۹۷۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

گروه سیاسی: منتخب مردم ارومیه در خانه ملت گفت: تقریب مذاهب اسلامی که نیاز ضروری جهان اسلام در شرایط کنونی است تنها در سایه اتحاد و همدلی دینی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، عابد فتاحی، منتخب مردم ارومیه در خانه ملت شب گذشته، 30 تیر در «همایش قدسیان» که در محل مصلی امام‌ خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت کلمه رمز اصلی در توفیق جببه اسلام بر جبهه کفر و شرک و از یادگاران ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل است که باید پاس داشته شود.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در تمام اصول و اعتقادات بنیادین با هم مشترک هستند و این گفته نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: اساس وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سایه تلاش برای اتحاد و همدلی محقق می‌شود.

فتاحی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان نظام، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید داشتند که اکنون جهان اسلام در پیچ تاریخی عظیمی قرار دارد و در شرایط حساس کنونی باید امت اسلامی با وحدت و انسجام بیش از پیش به یکدیگر نزدیکتر شوند.

فتاحی‌ ارتقای سطح آگاهی مردم از دسیسه‌های غرب را نیاز مبرم جامعه امروز دانست و افزود: باید نقشه بدخواهان نظام و انقلاب شناسایی شده و در مقابل نیز روحیه همدلی بین شیعه و سنی نیز تقویت شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس اظهار کرد: فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی باید بر اساس سیره و سنت رسول و فرهنگ قرآنی و در حوزه سیاسی نیز بر اساس اندیشه‌های سیاسی رهبر معظم انقلاب و امام راحل انجام شود.

منتخب مردم ارومیه در خانه ملت در پایان اضافه کرد: اندیشه‌های وحدت بین توده‌های مسلمانان براساس اعتقادات مشترک باید از اهداف اصلی تقریب بین مذاهب اسلامی باشد.

براساس این گزارش همایش بزرگ قدیسان شب گذشته با حضور علمای اهل سنت و شیعه در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین در محل مصلی امام‌ خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد و طلاب مدارس علمیه و مراکز بزرگ اسلامی استان در این همایش طی بیاینه‌ای در پایان سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را خیانت آشکار در حق بشریت و ارزش‌های انسانی دانستند و آن را به‌شدت محکوم کردند.