صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
حجت‌الاسلام اروجی:

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما اکنون در یک صحنه نبرد و جنگ سرسخت فرهنگی قرار داریم و تنها راه مقابله با این جنگ، جبهه‌گیری به صورت یک قرارگاه فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ششم مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه توجه دقیق و عالمانه به مفهوم قرارگاه فرهنگی، ترسیم کننده افق‌های روشن و جدید است، بر تشکیل و نظام‌مند شدن هر چه سریع‌تر این قرارگاه تاکید کرد.

وی تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان را از ضروریت‌های استان دانست و اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید نقش خود را در این راستا به خوبی محقق سازد.

اروجی لزوم توجه به مسائل داخلی و آسیب‎های اجتماعی استان را از مهم‎ترین اولویت‎های قرارگاه بیان کرد و گفت: اگر این شورا می‎خواهد در قالب یک قرارگاه فرهنگی در استان نقش آفرین باشد، باید در همه امور فرهنگی و با تمام توان وارد میدان شود که در این میان، نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی بسیار ملموس‎تر است.

وی با بیان اینکه در عرصه جنگ، قرارگاه جایگاه و موجودیت پیدا می‎کند، به هجمه‌ها و فشارهای نابرابر دشمنان در عرصه جنگ نرم علیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما اکنون در یک صحنه نبرد و جنگ سرسخت فرهنگی قرار داریم و تنها راه مقابله با این جنگ، جبهه‌گیری به صورت یک قرارگاه فرهنگی است.

جنگ فرهنگی از جنگ اقتصادی خطرناک‌تر است

اروجی جنگ فرهنگی را به مراتب از جنگ اقتصادی حساس‌تر و خطرناک‌تر دانست و گفت: در عرصه جنگ فرهنگی درگیری‌ها و شیوه‎های حمله و نفوذ دشمنان به مراتب سخت‎تر و پیچیده‎تر است بر همین اساس نیازمند مراقبت و برنامه‌ریزی جدی و قوی‏تر هستیم.

وی رصد دقیق تحرکات و برنامه‌ریزی‌های دشمن، متوقف و مقابله‌کردن با هجمه‌های فرهنگی، تثبیت و بکارگیری درست از نیروهای مومن و انقلابی در عرصه جنگ نرم و طراحی و سازماندهی کردن عملیات‌ها برای ضربه زدن به جبهه جنگ دشمن از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های این قرارگاه فرهنگی محسوب می‎شود.

اروجی با بیان اینکه متاسفانه تجارب آراء و نظرات در جمع شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد، به چالش کشیدن و تبادل نظرات و ایده‌ها برای مقابله با صف آرایی نرم دشمنان را یکی از ویژگی‏های قرارگاه فرهنگی عنوان کرد.

عملیاتی نشدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از دغدغه‌های دلسوزان فرهنگی است

وی با اشاره به اینکه عملیاتی نشدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یکی از دغدغه‌های مهم دلسوزان و فعالان فرهنگی است بر لزوم تقویت بنیه اجرایی شورای به واسطه راه اندازی قرارگاه فرهنگی تاکید کرد.

اروجی با بیان اینکه متاسفانه مطالعات اعتقادی در جامعه ما به ویژه قشر جوان بسیار پایین و ابتدایی است، بر لزوم تقویت مبانی اعتقادی در خانواده‌ها ، مدارس و دانشگاه‎ها تاکید کرد.