صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

گروه جامعه: مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر دیدگاه اسلام در خصوص حرف زدن با مردم با زبان خود آنها (لسان قوم)، گفت: توجه به زبان مخاطب در بیان مسائل دینی، باعث ارتقای ضریب نفوذ تبلیغی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی دارابی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان ضرورت داشتن مشی حقیقی روحانی برای شبکه تبلیغی، جهت انس بیشتر با مردم و شنیدن درد دل آنان گفت: توجه به زبان مخاطب بخصوص نسل نوجوان و جوان در بیان مسائل دینی باعث ارتقاء ضریب نفوذ تبلیغی یک مبلغ خواهد شد.
دارابی افزود: از جمله اقدامات بایسته یک مبلغ موفق، ارائه معارف الهی با بیانی متقن و متناسب با ادبیات روز، به عنوان کاری ضروری و اجتناب ناپذیر است. اینکه در آموزه‌های دینی ما، حرف زدن با مردم را با تعبیر (لسان قوم) مطرح کرده اند، یکی از مصادیق آن این است که یک مبلغ توانا الزاما بایستی با ادبیات محیط جوان و محیط دانشجوئی، کارمندی، کارگری و ... آشنا باشد تا راه ارتباط فکری هموار و مراتب تأثیرگذاری افزایش یابد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی با بیان آثار و نتایج مثبت برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی و کارگاه‌های مهارت‌افزائی تبلیغی گفت: ما به دنبال تحقق نظام بینشی و ارزشی و کنشی با رویکرد فرهنگ اسلامی در شبکه تبلیغی کشور هستیم تا با ارائه یک مجموعه دوره‌های آموزش تخصصی موفق و تأثیرگذار و مستمر، سازماندهی آموزشی کارآمدتری را ارائه نمائیم.