صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۵۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

گروه بین‌الملل: مدیرکل سازمان آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی(آیسسکو) از تصمیم شهردار لیل فرانسه برای تعلیق خواهرخواندگی این شهر با شهر «سافد» در فلسطین اشغالی در پی حمله به غزه استقبال و از وی تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ISESCO، عبدالعزیز بن عثمان التویجری، مدیرکل آیسسکو اظهار کرد: موضع شهرداری لیل به معنای پذیرش حق ملت فلسطین در ایجاد کشور و زندگی در صلح و امنیت از طرف مسئولان و رهبران احزاب این شهر است.

وی افزود: این موضع همچنین به معنای محکومیت روحیه استکباری اسرائیل است که همواره از تعهدات بین‌المللی شانه خالی نموده و قطع‌نامه‌های سازمان ملل را نفی می‌کند.

از سوی دیگر التویجری تاکید کرد: موضع شهرداری لیل باید از طرف همه شهرهای اروپا اتخاذ شود و مسئولان شهرداری‌ها در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از موضع شهر لیل استقبال و حمایت کنند.

 گفتنی است، خانم مارتین اوبری، شهردار لیل از حزب سوسیالیست فرانسه با مدیرکل آیسسکو ملاقات داشته و طی آن التویجری به پاس تلاش‌های او در زمینه نشر فرهنگ صلح، برادری، تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و نیز دفاع از حقوق اقلیت‌ها و جوامع مسلمان در فرانسه مدال آیسسکو را به وی اهداکرد.