صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۶۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
سردار باقری:

گروه فضای مجازی: به گفته رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، امسال برای اولین بار شاهد حضور تولیدکنندگان و برنامه‌نویسان بازی‌های ایرانی اسلامی در کنار محل مسابقات بودیم که پکیج‌های خوبی نیز ارائه کرده‌اند.

سردار نوربخش باقری، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به دستاوردهای اولین دوره رسمی مسابقات بازی‌های الکترونیکی انتخابی تیم ملی که به میزبانی کمیته بازی‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که این مسابقات در اصفهان مرکز جغرافیایی کشور و پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی برگزار شد و از مجموعه ملی اصفهان(سیتی سنتر) به عنوان حامی این مسابقات نیز تشکر می‌کنم که امکان برگزاری این مسابقات را با حمایت خود فراهم ساختند.
وی افزود: دو نوع نگاه به بازی‌های الکترونیکی وجود دارد که می‌توان به فرصت و تهدیدهای آن اشاره کرد. باید خوب دید و اندیشید، زیرا جنگ‌های آینده، جنگ سایبری و نرم است و بازی‌های الکترونیکی می‌تواند در این فضا سرداران جنگ‌های آینده را شناسایی و تربیت کند.
وی ادامه داد: چینی‌ها در این فضا ارتشی از هکرها را تشکیل داده‌اند که می‌توانند به سایت‌های خاص و ویژه که اهمیت بسزایی برای سایر کشورها دارند حمله کرده و با هک کردن اطلاعات‌شان آنها را نابود کنند. ما نیز با برنامه‌ریزی و اندیشیدن این فضا را برای بازیکنان بازی‌های الکترونیکی فراهم سازیم و از میان آنها سرداران جنگ‌های آینده را تربیت کنیم.
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان با بیان اینکه در این مسابقات شاهد حضور بازی‌سازان ایرانی بودیم، گفت: امسال برای اولین بار شاهد حضور تولیدکنندگان و برنامه‌نویسان بازی‌های ایرانی اسلامی در کنار محل مسابقات بودیم که پکیج‌های خوبی نیز ارائه کرد‌ه‌اند. ما به این خلاقیت‌ها نیاز داریم و نباید به بازی‌های الکترونیک ساده نگاه کنیم. این تصور مبنی بر اینکه عده‌ای تنها چند ساعت می‌نشینند و دورهم بازی می‌کنند، اشتباه است وافراد برتر این بازی‌ها می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.