صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۷۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآنی شهید بیرجندی نیشابور، کلاس‌های آموزشی خود را با شرایط بسیار سخت مالی برگزار می‌کند.

علیرضا دانشمند، مدیر مؤسسه قرآنی شهید بیرجندی نیشابور استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: این مؤسسه قرآنی تنها مؤسسه قرآنی مجوزدار در روستای بردسکن نیشابور بوده که با شرایط بسیار نامناسب مالی تلاش کرده است که کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی را برگزار کند.

وی افزود: در این مؤسسه بالغ بر 100 فعال قرآنی و قرآن‌آموز مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی در رشته‌های حفظ، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و تفسیر قرآن هستند.

عدم حمایت مالی از سوی نهادهای مرتبط

دانشمند ادامه داد: متاسفانه این مؤسسه هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی نهادهای مرتبط نداشته و دوسالی است که  با مشقت و دشواری‌هایی دوره‌های خود را برگزار می‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی شهید بیرجندی نیشابور استان خراسان رضوی ابراز کرد: در این مؤسسه کلاس‌های مهدویت هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار و حضور همه اقشار بلامانع بوده و در این کلاس به شبهات افراد شرکت‌کننده به صورت عمومی و خصوصی پاسخ داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مؤسسه سعی شده است از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی هزینه‌ای دریافت نشود تا همه افراد از این کلاس‌ها به آسانی استفاده و دانش قرآنی خود را افزایش دهند.

مانعی بزرگ بر سر راه توسعه قرآنی در جامعه

دانشمند عدم حمایت مناسب از مؤسسات قرآنی را مانعی بزرگ بر سر راه توسعه قرآنی در جامعه معرفی و گفت: اگر به دنبال توسعه فرهنگ قرآنی در کشور هستیم باید از مؤسسات قرآنی ـ مردمی به بهترین شیوه حمایت صورت گیرد.

گفتنی است این مؤسسه در روستای بردسکن خیابان قائم واقع شده است.