صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۶۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۹

گروه بين‌الملل: مسئولان پايگاه اينترنتی مسلم نيوز انگليس موزه هنر اسلامی قطر را مركزی بين‌المللی برای گفت‌و‌گوی تمدن‌ها اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه«الشرق» قطر، مسئولان اين پايگاه اسلامی با اشاره به گشايش موزه هنر اسلامی قطر در آينده‌ای نزديك، اعلام‌كردند: اين موزه مركزی جديد برای شناخت اسلام و ارايه نوآوری‌های اسلامی در عرصه بين‌الملل خواهد‌بود.
مسئولان پايگاه اينترنتی مسلم نيوز همچنين اظهار‌كردند: جمع‌آوری آثار نادر اسلامی از بخش‌های مختلف جهان و تحقيق و پژوهش در اين زمينه از اهداف مهم گشايش موزه هنر اسلامی دوحه خواهد‌بود.
«لورد جاكوب روتچيلد»(Lord Jacob Rothschild) عضو هيئت امنای موزه قطر نيز در اين‌باره اظهار‌كرد: اين موزه مركزی آموزشی و مكانی مناسب برای برپايی محافل گفت‌وگو خواهد‌بود و با گسترش روابط با مراكز بين‌المللی پيشرفته همچون موزه انگليس در راستای تحقق اهداف خود گام برمی‌دارد.
«عبدالله النجار» رييس موزه هنر اسلامی قطر نيز با اشاره به نگهداری نسخه‌های خطی آثار اسلامی در اين موزه تصريح‌كرد: اين مكان مركزی مهم برای آشنايی دانشجويان و پژوهشگران سراسر جهان با تاريخ و فرهنگ هنر اسلامی خواهد‌بود و قطر را به مركزی بين‌المللی و متخصص در اين زمينه تبديل خواهد‌كرد.
وی در پايان يادآور‌شد: نقشه موزه اسلامی دوحه توسط«ايوه مينگ پی» از مهندسان برجسته بين‌المللی طراحی شده‌است و اشتياق وی برای سفر به اماكن اسلامی جهان همچون مسجد بزرگ قرطبه، مسجد اموی دمشق و قلعه رباط در تونس برای ايجاد تنوع در معماری‌ اين موزه از ويژگی‌های منحصربه فرد اين اثر اسلامی است.
يادآوری‌می‌شود موزه هنر اسلامی قطر قرار است دوم آذرماه با حضور مسئولان و مؤسسان اين موزه در دوحه پايتخت اين كشور گشايش‌يابد.
همچنين پايگاه اينترنتی مسلم نيوز (www.muslimnews.co.uk)از مراكز اسلامی انگليس است كه به نمايندگی از اقليت‌های مسلمان اين كشور برای نشر اخبار و فعاليت‌های اين گروه از شهروندان انگليسی تلاش‌می‌كند.