صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۷۷۱۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲

گروه بين‌الملل: همايش «طب نبوی» ديروز دوشنبه هفتم ارديبهشت در شهر «چوروم»(Çorum) تركيه با حضور اساتيد دانشگاهی و پزشكان متخصص برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی tevhidhaber، در اين همايش كه به همت انجمن پزشكان شهر «چوروم» برگزار شد، «موسی زورلو» متخصص و جراح عمومی طی سخنانی به استعداد خدادادی پيامبر اسلام(ص) در تشخيص بيماری‌ها اشاره كرده و گفت: حضرت محمد(ص) قرن‌ها پيش در رابطه با برخی بيماری‌ها سخنانی گفته و برای درمان آن‌ها توصيه‌هايی كرده‌اند كه دانشمندان قرن حاضر به تازگی به علائم اين بيماری‌ها و نوع آن‌ها پی برده‌اند.
وی افزود: هر آنچه كه حضرت محمد(ص) درباره بيماری‌های زمان خويش گفته بود امروز به اثبات رسيده و اين امر موجب شگفتی تمام دانشمندان اين حيطه شده است؛ توصيه‌های پيامبر(ص) برای درمان بيماری‌ها امروز يعنی در قرن بيست‌ و يكم نيز كاربرد دارد.
همچنين «آيهان تكينتاش» مدير بخش علم و حديث دانشكده الهيات دانشگاه شهر «ساكاريا» نيز به اهميت علم پزشكی در نزد پيامبر اعظم(ص) اشاره و تصريح كرد: قرن‌ها تنها منابع مورد استفاده در علم پزشكی كتاب‌هايی بود كه توسط پزشكان و دانشمندان مسلمانی چون ابن‌سينا و رازی نوشته شده بود و اگر به اين موارد توجه كنيم خواهيم فهميد كه سخنان و توصيه‌های پيامبر(ص) هميشه و هر زمان می‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد.