صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۸۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۲
با تصويب طرح پيشنهادی پايگاه اينترنتی ثقلين به شهرداری مشهد

گروه فرهنگ و هنر: پيشنهاد نماد ثقلين در بررسی‌های انجام شده از سوی كارشناسان كميته نظام پيشهادهای شهرداری مشهد مجدداً تأييد و تصويب شده است و درخواست اجرای آن در يكی از ميادين اصلی شهر مشهد از سوی مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهرداری مشهد به شهردار مشهد ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، كانون قرآن شاهد مشهد، «مرتضی خادمی»، عضو مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با ارسال نامه‌ای به مهنس «پژمان»، شهردار مشهد خواستار اجرای نماد ثقلين در يكی از ميادين اصلی شهر مقدس مشهد شد.
خادمی رئيس كميته نظام پيشهادهای شهرداری مشهد با ارسال نامه‌ای به دفتر پايگاه اينترنتی ثقلين ضمن اعلام تصويب پيشنهاد استفاده از نماد ثقلين (قرآن و عترت) در يكی از ميادين اصلی شهر مشهد كه از سوی اين پايگاه به شهرداری مشهد ارسال شده بود افزوده است: اين پيشنهاد در بررسی‌های انجام شده از سوی كارشناسان اين مركز مجددا تاييد و تصويب شده است و درخواست اجرای آن در يكی از ميادين اصلی شهر مشهد از سوی مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهرداری مشهد به شهردار مشهد ارسال شده است.
عضو مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد به پيوست اين نامه رونوشت درخواست كميته نظام پيشنهادهای شهرداری مشهد از شهردار مشهد با موضوع درخواست صدور دستور اجرای نماد ثقلين در يكی از ميادين اصلی شهر مشهد را به شرح ذيل ارسال كرده است.
برادر ارجمند جناب آقای مهندس پژمان، شهردار محترم مشهد با سلام و عرض ارادت، به استحضار می‌رساند پيشنهاد استفاده از نماد ثقلين (قرآن و اهل بيت(ع)) در يكی از ميادين اصلی شهر پس از جمع‌بندی نظرات داوران و همچنين مسئول محترم ذيربط (معاون محترم فرهنگی و اجتماعی) در كميته نظام پيشنهادها قابل اجرا تشخيص داده شده و به تصويب رسيد. خواهشمند است دستور فرمايند مقدمات و مطالعات لازم جهت اجرای پيشنهاد، توسط معاونت مربوط انجام شود. از حمايت همه جانبه و بی دريغ جنابعالی از طرح نظام پيشنهادها سپاسگذارم. مرتضی خادمی، رئيس كميته نظام پيشنهادهای شهرداری مشهد
يادآوری می‌شود، نماد ثقلين كه از سوی «حميد رابعی»، مسئول پايگاه اينترنتی ثقلين به شهرداری مشهد ارائه شده است، تلفيقی نو و منحصر به فرد از هنر مدرن و هنر اسلامی است كه در غالب يك اثرحجمی با الهام از آيات و روايات و هنر اصيل خوشنويسی كه پيوند ناگسستنی با قرآن كريم دارد شكل گرفته است و شامل تمام حروف الفبای عربی و فارسی و لاتين بوده ضمن اينكه اسامی مبارك ائمه معصومين نيز در آن لحاظ شده است. از ديگر موارد مورد استفاده در اين نماد جملات مقدس بسم‌الله الرحمن الرحيم و اللهم صل علی محمد و آل محمد و لااله الا الله است.
ناگفته نماند اين نماد به عنوان طرح پيشنهادی پايگاه زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع نيز انتخاب شده است كه در سايت بازسازی بقيع به آدرس baghi.ir قابل مشاهده است.
خبرنگار: حميد رابعی