صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰

گروه بين‌الملل: انجمن مسلمانان مونته‌نگرو در پی هتك حرمت مراكز اسلامی در شهر «تيوات»(Tivat) اين كشور، با صدور بيانيه‌ای اعتراض شديد خود را نسبت به اين مسأله اعلام و اين اقدام نژادپرستانه را محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه منطقه بالكان به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی alukah، در اين بيانيه از گروه‌های مسئول به‌ويژه نيروهای پليس و دادگاه مونته‌نگرو، محاكمه عاملان حمله به مراكز اسلامی شهر تيوات درخواست شد.
ادامه بيانيه حاكی است حمله به مراكز اسلامی در تيوات، بيانگر نقض حقوق مسلمانان مونته‌نگرو است و اين مراكز تنها محل عبادی مسلمانان منطقه محسوب می‌شود.
انجمن اسلامی مونته‌نگرو در پايان بيانيه، اهتمام جدی مسئولان محلی تيوات به مشكلات مسلمانان منطقه با هدف حل اين مشكلات را خواستار شد.
براساس اين گزارش، گروهی ناشناس با حمله به مسجد و مركز اسلامی وابسته به انجمن مسلمانان مونته‌نگرو در شهر تيوات، با پرتاب سنگ، اين اماكن را تخزيب كردند.
گزارش مذكور همچنين حاكی است انجمن اسلامی مونته‌نگرو در سال 2007 ميلادی درخواستی مبنی بر اختصاص زمينی برای ساخت مسجد جامع و قبرستان مسلمانان در شهر تيوات ارائه داد كه گروه‌های مسئول تاكنون به آن پاسخ نداده و موضع خود در اين زمينه را اعلام نكرده‌اند.