صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۰۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در راستای برپايی نمايشگاه «ولايت و رهبری» مؤسسه اميرالمؤمنين(ع) كاشان، 5 غرفه با هدف آشنايی نونهالان با احاديث و روايات ائمه(ع) تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، همزمان با ايام عيد سعيد غدير و در حاشيه مراسم شاديانه غدير و خطبه‌خوانی كه توسط مؤسسه اميرالمؤمنين(ع) كاشان در حسينيه علقمه خيابان امام(ره) اين شهرستان برگزار شد، نمايشگاهی با موضوع «ولايت و رهبری» برای نونهالان در قالب 2 گروه پيش از دبستان و دبستان برپا شد.
اين نمايشگاه متشكل از 5 غرفه به نام‌های «بياييد با هم به بابا قول بدهيم»، «مدرسه امام علی(ع)»، «زمين بهشت می‌شود»، «سربازان امام زمان(عج)» و غرفه كودك با عنوان «بابای مهربانم منتظرت می‌مانم» بود كه در معرض بازديد و استفاده نونهالان قرار گرفت.
لازم به ذكر است، از اهداف و مطالب ارائه شده در غرفه اول با عنوان «بياييد با هم به بابا قول بدهيم»، می‌توان به بيان قصه غدير، روز غدير، روز تجديد بيعت با امام زمان(عج)، فراموشی بيعت با امام علی(ع) به دليل پول و مقام، دادن دست دوستی با امام زمان(عج) و نماد خيمه امام زمان(عج) و نوشتن جمله‌ای توسط بچه‌ها با هدف بيعت با ايشان نام برده می‌شود.
همچنين «مدرسه امام علی(ع)» دومين غرفه‌ای بود كه نونهالان در اين نمايشگاه با آن روبرو شدند كه بيان 14 روايت از اميرالمؤمنين(ع) با ارائه منبع، حفظ روايات توسط بچه‌ها و كسب امتياز در صورت ارائه هر روايت، توجه به دستورات امام بعد از بيعت با ايشان و انجام كارهايی كه ايشان از ما خواسته‌اند، توجه به عبارت «كلهم نور واحد» و ارائه مفهوم آن، ارائه مفهوم نياز به ولايت فقيه و پيروی از نائب امام زمان(عج) و شخصيت برجسته ايشان و ضرورت وجود ولايت فقيه و شخص امام خامنه‌ای از اهداف و مطالب ارائه شده در اين غرفه بود كه نونهالان سعی در حفظ احاديث داشتند.
يادآور می‌شود، «زمين بهشت می‌شود» عنوان و موضوع جالبی بود كه برای سومين غرفه اين نمايشگاه تدارك ديده شده بود كه شامل بيان زيبايی‌های ظهور در عناوين مختلفی شامل ثروت در ظهور، امنيت در ظهور، دوستی حيوانات، شفای بيماران، شادی زمين و آسمان، كامل شدن علم و اخلاق و ... كه علاوه بر اين مشتاق كردن بچه‌ها به درك ظهور و بهره‌مندی از نعمت‌های ظهور نيز از جمله اهداف و مطالب ارائه شده در اين غرفه بود.
همچنين از اهداف و مطالب ارائه شده در غرفه چهارم كه به نام «سربازان امام زمان(عج)» مزين شده بود، می‌توان به ارائه عوامل رضايت امام زمان(عج) و رسيدن به ايشان و بهشت همانند شهداء اشاره كرد كه ارائه مفاهيمی چون خودسازی، دعا و تبليغ نيز مورد توجه قرار گرفته بود.
آخرين غرفه نمايشگاه، غرفه كودك با عنوان «بابای مهربانم منتظرت می‌مانم» بود كه آموزش مفاهيم عيد غدير و ظهور همراه با بازی، نقاشی و كاردستی در اين غرفه مورد توجه قرار گرفته بود؛ در پايان به نونهالان كارت مهدی ياری و كارنامه بازديد از نمايشگاه داده شد و در جشنی با حضور بچه‌ها همراه با مولودی‌خوانی، مسابقه و... جوايزی اهداء شد.
خبرنگار: حجت‌الله پيران‌كاشانی