صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۱۹۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

گروه بین‌الملل: نشست آموزشی تفسیر سوره «ص» روز شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری، در دانشگاه «کوئین مری» لندن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «iidr»، در این نشست آموزشی یک روزه ابعاد مختلف سوره زیبای «ص» بررسی می‌شود.

سوره «ص» به داستان‌های پیامبرانی که پیش از حضرت محمد(ص) آمده‌اند، می‌پردازد. مثال‌هایی از پیامبرانی که در زمان خود پادشاه بودند مانند حضرت داوود(ع)  می‌آورد و عنوان می‌کند که فرستادگان خدا می‌توانند از شکوهمند‌ترین پادشاهان تا ساده‌ترین بندگان باشند و یادآور می‌شود که فارغ از موقعیت اجتماعی، جایگاه ما نزد خدا است که اهمیت دارد.

در میان صفحه‌های قرآن کریم، سوره ص یکی از سوره‌هایی است که مملو از داستان‌های دراماتیک است. داستان پیامبران مختلف که هر کدام درس‌هایی برای ما دارند، در این سوره آورده شده است.

برای مثال، داستان زندگی حضرت ایوب(ع) و اینکه چگونه و به چه دلیل همه چیز خود را از دست می‌دهد اما در بدترین لحظات نیز از ستایش خدای بخشنده غافل نشد، در این سوره آمده است.

داستان زندگی حضرت سلیمان(ع)، غنی‌ترین پادشاهان و سلطنت او بر انسان و نیروهای طبیعی را می‌توان در این سوره مطالعه کرد.

این سوره مکرر به ما یادآوری می‌کند که جایگاه خود را در مقابل پروردگارتان با به یاد داشتن مداوم او ارتقا دهید.

نشست آموزشی سوره «ص» با همکاری مؤسسه توسعه و پژوهش اسلامی و آکادمی علوم قرآنی بریتانیا در ادامه سلسله نشست‌های بررسی تفاسیر سوره‌های قرآن کریم برگزار خواهد شد.