صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

گروه اندیشه: معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان گفت: یک هزار و ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه دومین جشنواره علامه حلی استان کرمان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا عرب‌زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان در دومین جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان در محل تالار برق مرکز استان گفت: سال گذشته بیش از 700 اثر به جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان ارسال شد و 30 نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه 560 مقاله تولید شده توسط برادران طلبه به نخستین جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان ارسال شده است، افزود: برترین‌های مدرسه‌ای نیز به تناسب شرکت‌کنندگان مورد تقدیر قرار گرفتند.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان تصریح کرد: آثار فاقد اصالت در نخستین جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان بسیار محدود بود.
عرب‌زاده با تأکید بر اینکه زحمتی که بر عهده استادان حوزه است در هیچ مرکز آموزشی وجود ندارد، اضافه کرد: برای جلوگیری از ارائه آثار فاقد اصالت بحث تشکیل شورای پژوهشی مدرسه علمیه و حضور استاد راهنما مورد توجه قرار گرفت و قرار شد، موضوع مقالات هم در شورای پژوهش مدرسه بررسی شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان اظهار کرد: یک هزار و 270 اثر به دومین جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان ارسال شد که 935 اثر توسط آقایان و 335 اثر توسط بانوان نوشته شده است.
عرب‌زاده عنوان کرد: ارزیابی اجمالی و تفصیلی برای آثار ارسال شده به جشنواره استانی علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان انجام شد و از بین پنج درصد آثار رسیده به مراحل بالاتر 26 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره شهید باهنر ویژه اساتید و فضلای مدارس علمیه را تصویب کرده‌ایم و به مجوز و بودجه نیاز دارد و اگر به استادان جوان توجه شود، شاهد رشد علمی روزافزون هستیم.