صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۰۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

گروه ادب: کتاب «مدل اسلامی اخلاق مصرف» به قلم محمد جداری‌عالی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «مدل اسلامی اخلاق مصرف»، عنوان کتابی است که به قلم محمد جداری‌عالی به رشته تحریر درآمده و انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را چاپ و منتشر کرده است.

اخلاق مصرف شاخه‌ای از اخلاق کاربردی و زیرمجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از ره‌آوردهای اخلاقی، اقتصادی، فقهی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را می‌توان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفه‌ای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد.

این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر است که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا مقصود است. در این کتاب تلاش شده است، ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزه‌ها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزه‌های اسلامی برای اخلاق مصرف ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد.

این کتاب که در شش فصل به نگارش درآمده است عناوین آن شامل «مبانی و پیش‌فرض‌های نظری اخلاق مصرف»، «اهداف و انگیزه‌ها»، «ملاک رفتارهای مصرفی(میانه‌روی)، «اصول ایجابی اخلاق مصرف»، «اصول سلبی اخلاق مصرف» و «مدل اخلاق مصرفی اسلامی، آثار و نتیجه‌های آن» است.

گفتنی است، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را در شمارگان 300 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.