صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۳۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
قره‌شیخلو:

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن اظهار کرد: در تلاش هستیم طی تعاملاتی که با دستگاه‌ها داریم در آموزش قرآن به پرسنل هر دستگاه، تنوع داشته باشیم.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت نیرو، گفت: این تفاهم‌نامه در خصوص توسعه برنامه‌های قرآنی در وزارت نیرو، پرسنل و خانواده‌های آنها است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو داشته‌ایم بنا است تا یک کار آموزشی در سراسر کشور برای پرسنل و خانواده‌های این وزارتخانه داشته باشیم؛ امیدواریم این کار مشترک الگویی باشد برای اینکه دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز به موضوع توسعه برنامه‌های قرآنی در دستگاه خود با گرایش آموزش قرآن و ارتقای سطح مهارت‌های قرآنی پرسنل و خانواده‌ها اهتمام داشته باشند.

آماده همکاری با دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها هستیم
وی در ادامه گفت: ما به عنوان یک دستگاه‌ قرآنی آمادگی همکاری با وزراتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم تجربیات چندین ساله سازمان دارالقرآن الکریم را در اختیار آنها قرار داده و فضای قرآنی بیشتری را در جامعه به وجود آوریم.
قره‌شیخلو یادآور شد: همه دستگاه‌ها، چه آنهایی که مأموریت فرهنگی دارند و چه آنهایی که کارهای فرهنگی جزو مأموریت‌های اصلی آنها نیست، وظیفه دارند موضوع قرآن و توسعه مهارت‌های قرآنی را برای پرسنل و خانواده‌های آنها جدی بگیرند و در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند تا فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های مختلف توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اهتمام بیشتری به موضوع قرآن پیدا کرده‌اند، گفت: اینکه اهتمام دستگاه‌ها به موضوع قرآن بیشتر شده است بسیار مهم است و نوید این را می‌دهد که در آینده شاهد این باشیم که فضای قرآنی به خصوص بین دستگاه‌های دولتی گسترده‌تر شود.

آموزش قرآن به پرسنل وزارت نیرو، مجازی است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه با وزارت نیرو، آموزش قرآن به پرسنل این وزارتخانه به صورت مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به مشغله‌ای که کارکنان دارند امکان برگزاری کلاس‌ حضوری برای کارکنان وجود نداشته و مقدورات اجازه نمی‌دهد اما طی مراحل کارشناسی که در سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد بنا شد برای کارکنان وزارت نیرو کلاس‌های غیرحضوری با کمک و مشاوره اساتید برجسته قرآنی برگزار شود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه باید زمینه‌ تنوع در آموزش‌های قرآنی را در کشور فراهم کنیم، ادامه داد: باید انواع و اقسام آموزش‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری را فراهم کنیم تا هر دستگاه‌ براساس شرایط و مقتضیات خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شود؛ چرا که همه دستگاه‌ها امکان مشارکت در دوره‌های آموزشی حضوری را ندارند.

راه‌اندازی آموزش مجازی قرآن در آینده نزدیک
وی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار آموزش مجازی قرآن در آینده نزدیک از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش مجازی قرآن داریم تا بتوانیم آموزش‌های قرآنی را در سطوح مختلف داشته باشیم.
قره‌شیخلو عنوان کرد: فضای مجازی این امکان را به ما می‌دهد تا محدودیت‌ها را کنار گذاشته و آموزش‌های مجازی در حوزه قرآن را از مرکز به سراسر کشور ارائه کنیم. امیدواریم بتوانیم تنوع خوبی در حوزه آموزش قرآن به سراسر کشور ایجاد کنیم و تمامی سلیقه‌ها و اقشار را تحت پوشش قرار دهیم.
وی با اشاره به رونمایی از 30 جلد کتاب آموزشی که همزمان با ماه مبارک رمضان در سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد، گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف بوده و منابع خوبی برای آموزش قرآن به شکل‌های مختلف هستند؛ امیدواریم از طریق این منابع بتوانیم خدمات خوبی را به علاقه‌مندان در سراسر کشور ارائه کنیم.
وی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: به هر حال شرایط دستگاه‌ها با هم متفاوت است و اگر بنا باشد با دستگاه و نهاد خاصی همکاری داشته باشیم طی مذاکراتی که با مسئولان آن دستگاه‌ها انجام می‌دهیم شکل کار مناسبی را طراحی می‌کنیم و هیچ الزامی نیست که از یک روش آموزشی برای تمامی دستگاه‌ها استفاده شود.