صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه:

گروه اقتصاد: زمانیان دهکردی اظهار کرد: اعلام مشخصات حساب‌های بانکی افراد باعث متشنج شدن فضای جامعه، اختلال در چرخه تبادل مالی و خروج سرمایه‌ها از شبکه بانکی می‌شود.

سیدسعید زمانیان‌دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تأکید اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم بر اینکه باید اطلاعات حساب‌های اشخاص توسط بانک‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد اظهار کرد: بنده معتقدم چنین اقدامی، نه تنها باعث بهبود وضعیت درآمدهای مالیاتی نخواهد شد بلکه فضای عمومی جامعه را متشنج کرده و می‌تواند باعث فرار سپرده‌های مردم شود و در بسیاری از موارد چرخه تبادل مالی با مشکل مواجه خواهد شد.

عواقب اعلام مشخصات حساب‌های بانکی افراد

وی ادامه داد: اعلام مشخصات حساب‌های بانکی افراد به سازمان امور مالیاتی حتی برای بانک‌ها هم باعث ایجاد مشکل خواهد شد و ممکن است باعث خروج سرمایه‌های مردم از شبکه بانکی کشور شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که سرک کشیدن به حساب‌های افراد، وارد شدن به حریم خصوصی آنان است و نیاز به مجوز قانونی دارد و مجوز قانونی چنین کاری در دست دولت یا رئیس‌جمهور نیست بلکه در اختیار قوه قضائیه است.

اهمیت شفافیت اطلاعات در فعالیت‌های اقتصادی

زمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اقدامی باعث شفافیت اقتصادی می‌شود؟ تأکید کرد: شفافیت اقتصادی از طریق حساب‌های بانکی صورت نمی‌گیرد بلکه از طریق گمرک، صاردات، واردات و از طریق مبادلات ارزی و کنترل و نظارت و مسائلی از این قبیل حاصل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که برای افزایش درآمدهای مالیاتی چه باید کرد؟ گفت: راهکار این است که در موضوع صادرات، واردات و شفافیت اطلاعاتی و در رابطه با مسائل مختلف نهادهای اقتصادی و زیرمجموعه‌های آن‌ها اطلاعات جامعی وجود داشته باشد.

نتایج پایان دادن به فعالیت‌های غیررسمی برای اقتصاد کشور

نماینده شهرکرد در خانه ملت در پایان گفت: متأسفانه اکنون اطلاعات شفافی در رابطه با این قضیه وجود ندارد و اگر بخواهیم  سیستم اقتصادی کشور را سروسامان دهیم باید آن را قانونمند کنیم.

زمانیان در پایان گفت: قانونمندی بدین‌گونه است که هرکس بخواهد در فعالیت‌های اقتصادی سهیم باشد باید دارای شرکت و مجوز بوده و به شکل شفاف به فعالیت اقتصادی بپردازد و اگر این مواردی که ذکر شد، سامان داده شده و به فعالیت‌های غیررسمی پایان داده شود نتایج مثبتی در اقتصاد کشور به بار خواهد آمد.

مطالب مرتبط