صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
داور مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت(ص)»:

گروه هنر: داور مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت(ص)» عنوان کرد: توجه به مسائل اخلاقی در فیلمنامه، پرداختن به جنبه متعالی دین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، رهبر قنبری، داور مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت(ص)» درباره معیار انتخاب آثار گفت: موضوعات عملی ایمان، فن فیلمنامه‌نویسی و خلق موضوع در قالب فیلم کوتاه از جمله معیارهای ما برای انتخاب بود. فیلم‌های عالی داشتیم، اما تعداد محدود بودند. از میان بیش از 200 فیلمنامه 14 اثر انتخاب شده بود. 
وی درباره این‌که این فیلمنامه‌ها تا چه اندازه با سیره و اخلاق پیامبر همخوانی دارد، گفت: پیام‌های غیرمستقیم هم پیام‌های اخلاقی محسوب می‌شوند و غرض از بعثت پیامبران اقامه اخلاق است. غالب فیلم‌های انتخاب شده اخلاقی و دارای هویت‌های دینی اخلاق عملی است و علاوه بر آن با زندگی امروز تطابق دارد. مسئله دین در فیلم‌های انتخاب شده به صورت متعالی مطرح شده است. مسائل ماورایی بیش از هر چیزی در فیلمنامه‌ها مطرح شده بود و کمتر به زندگی روزمره ارتباط داشت.

مشکلات رایج در فیلمنامه‌های جشنواره
داور مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر رحمت(ص) درباره مشکلات فیلمنامه‌ها عنوان کرد: بسیاری از فیلمنامه‌ها به لحاظ فنی صحیح نوشته شده و خط سیر آن به درستی طی شده است، اما عمده چالش فیلمسازان ما، فهم جنبه‌های گوناگون دین است. دین جنبه‌های مختلفی اعم از امر متعال، شاخه‌های مذهبی و عرفی دارد و باید مشخص شود که از کدام جنبه از دین برای نوشتن استفاده می‌کنیم. هر چقدر ما به اخلاق بپردازیم، متدین‌تر برخورد کرده‌ایم.
قنبری درباره اینکه فیلمنامه‌نویسان برای رفع مشکلات آثار خود باید چه کاری انجام دهند، گفت: برای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی حضور چند کارشناس برای یک نظارت کلی کافی است تا جوانان بدانند زواید نوشتن و مشکلات آنها کجاست؛ از طرف دیگر فیلمنامه‌نویسان جوان باید تمام موضوعات مربوط به مسائل فرهنگی از جمله دینی را بخوانند و فهم این مسائل برای فیلمنامه‌نویسان مهم است.