صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

گروه هنر: به مناسبت روز فرهنگ عمومی، ویژه‌برنامه روز فرهنگ با حضور جمعی از مسئولان کهگیلویه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری در پارک مرکزی دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، علی پوزش، فرماندار کهگیلویه شب گذشته، 15 آبان ماه در مراسم فرهنگ عمومی این شهرستان که در پارک مرکزی دهدشت برگزار شد، گفت: کهگیلویه بزرگ در دوران تاریخی گذشته با توجه به وجود کاروانسراهای بافت تاریخی دهدشت مرکز تجاری برای کشورهای دیگر بود.
وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه فرهنگی در سال‌جاری در سطح استان افزایش خوبی داشته، افزود: بدون اعتبار کار فرهنگی موفق نمی‌شود.
بنا بر این گزارش، همچنین، سید ایرج کاظمی‌جو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز اظهار کرد: روز فرهنگی کهگیلویه به مناسبت روز شورای فرهنگی عمومی برای اولین بار در سطح شهرستان برگزار شد.
وی با اشاره به استقبال گسترده عموم مردم نسبت به این همایش، عنوان کرد: هنرجویان، اساتید و هیئت امنای انجمن هر کدام با سلایق و توانایی‌هایی که دارند در بخش های مختلف به اجرای کار هنری پرداختند که این سبب شد کسانی که در زمینه هنرهای تجسمی تبحر  و تخصصی ندارند بدون توجه به اینکه در چه رده سنی هستند شروع به کشیدن نقاشی کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه بازدید کنندگان خواستار تشکیل مداوم این نوع برنامه‌ها در سطح شهر شدند، بیان کرد: در جهت ترویج فرهنگ عمومی کارهای گروه هنرهای تجسمی در دید عموم قرار گرفته و امیدوارم مسئولان ما به این نتیجه برسند که با خرید آثار هنری این هنرمندان به نوعی با حوزه فرهنگ و هنر آشتی و این آثار هنری را بر سر در ادارات نصب کنند.
یادآور می‌شود، هنرمندان هنرهای تجسمی در بخش‌های خوشنویسی، کاریکاتور، طراحی و گرافیک به اجرای کارهای هنری پرداختند.