به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاح جشنواره «ک» مثل کودک «ک» مثل کتاب و نشست خبری کتابشهر صبح دوشنبه 25 آبانماه با حضور حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر ایران و خبرنگاران در یکی از شعب کتابشهر در خیابان بهارستان برگزار شد.
شفیق در این نشست درباره جشنواره «ک» مثل کودک «ک» مثل کتاب گفت: یکی از اهداف ما تبلیغ مؤسسه کتابشهر است؛ از این رو در این راستا برنامه جشنواره «ک» مثل کودک «ک» مثل کتاب را برنامهریزی کردیم تا در قالب این جشنواره نذر فرهنگی را ادا کنیم که این جشنواره از امروز به مدت سه روز، یعنی از 25 تا 27 آبانماه اجرا میشود.
وی افزود: برای اجرای این طرح سود حاصل از فروش کتابهای کودک در مدت این سه روز، به خرید کتاب برای کودکان بیسرپرست و یا تجهیز کتابخانههای روستایی اختصاص مییابد که این کتابخانهها به مدیریت مؤسسه خیریه عترت فاطمی اداره میشوند و با توجه به اینکه این مؤسسه 5 هزار کودک بیسرپرست را تحت پوشش قرار میدهد؛ از این رو در تلاش هستیم تا برای این کودکان بستههای کتاب تهیه کنیم.
شفیق در ادامه درباره مؤسسه کتابشهر گفت: این مؤسسه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی راهاندازی شده و از سال 1383 به پیشنهاد حجتالاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد و تاکنون 42 فروشگاه کتابفروشی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و سه شعبه آن در تهران فعالیت میکنند.
وی تصریح کرد: در دوره جدید که دهه دوم فعالیتهای کتابشهر است، به دنبال کیفیسازی در دوره جدید برنامههایمان اعم از شکل ظاهری، مدیریت و تنوع و مرغوبیت اجناس فروشگاهها متمرکز کردهایم.
شفیق در بخش دیگری از سخنان خود درباره کتاب و کتابخوانی بیان کرد: باید کاری کنیم که فرزندان ایرانی، به کتابخوانی عادت کنند، عادت نیز با استمرار به دست میآید و استمرار نیز با در دسترس بودن کتاب اتفاق میافتد و در دسترس بودن کتاب نیز با افزایش ویترین کتاب و کتابفروشی به دست میآید، نه با نمایشگاه کتاب.
وی ادامه داد: هر چه کتابفروشی در اطراف ما زیاد باشد، دسترسی به کتاب آسانتر میشود و رهآورد این دسترسی، عادت به کتاب خواندن است؛ از این رو در این حوزه باید به قدری به کتاب عدت پیدا کرد که مجموعهای از کتاب در خانههایمان گردآوری کنیم و شعار «هر خانه، یک کتابخانه» را محقق کنیم.