صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۵۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
قربانی:

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسبی بین مؤسسات خیریه و کمیته امداد صورت بگیرد، می‌توان خانواده‌های نیازمند را تا حدودی توانمند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نادر قربانی، مدیرکل اموراجتماعی استانداری لرستان، شنبه، سی‌ام آبان‌ماه، در جلسه‌ای با حضور مجموعه حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسبی بین مؤسسات خیریه و کمیته امداد صورت بگیرد می‌توان خانواده‌های نیازمند را تا حدودی توانمند کرد.
وی به اعتماد خیرین نسبت به این نهاد اشاره کرد و افزود: حُسن انجام کار این نهاد باعث شده است که شاهد همکاری خیّرین در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه، ولی‌الله منتظری، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان، گفت: این جلسه با هدف دعوت از مؤسسات خیریه با شعار «هم‌افزایی و همبستگی در امور خیریه» تشکیل شده است.
وی با اشاره به مصادیق نیکوکاری مانند انفاق و حمایت خیّرین و... افزود: با توجه به این‌که این دومین جلسه‌ای است که این نهاد با مؤسسات خیریه استان دارد همکاری ویژه این مؤسسه‌های خیریه موجب شده که برخی از نیازهای مددجویان تحت حمایت با استفاده از جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط این مؤسسه‌ها تأمین شود و از این طریق بخشی‌از مشکلات مالی مددجویان برطرف می‌شود.
منتظری ادامه داد: هدف از تشکیل این جلسات تشکیل مجمع خیرین استان است که این امر با تشکیل کمیته‌هایی در قالب جهیزیه، درمان، مسکن، کمک‌های مردمی و ... صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان تصریح کرد: کمیته امداد طبق رسالت خود در راستای کمک به نیازمندان هیچ‌گاه مؤسسات خیریه را رقیب خود ندانسته بلکه با توجه به فعالیت‌ گسترده آن‌ها در بحث یاری رساندن به محرومین جامعه همراه مناسبی برای این نهاد هستند.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان آمادگی لازم جهت همکاری با مؤسسات خیریه جهت رفع مشکل نیازمندان را دارد.