صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال گفت: همایش «قرآن کریم، معنویت‌گرایی، جهان عاری از خشونت» فردا، 26 اسفندماه، با شعار «از دیپلماسی قرآنی به سوی وحدت امت اسلامی» در این کشور برگزار می‌شود.


سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: این همایش فردا، 26 اسفندماه، در داکار، پایتخت سنگال آغاز می‌شود و تا دو روز ادامه دارد.
 
عصمتی افزود: کنفرانس داکار نخستین کنفرانس علمی قرآنی ایران در غرب آفریقا است که توسط رایزنی فرهنگی ایران در سنگال و با همکاری انستیتو اسلامی داکار که مدیر آن توسط رئیس‌جمهور سنگال انتخاب می‌شود، برگزار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: 14 سخنران ایرانی و سنگالی در این کنفرانس حضور می‌یابند و خوش‌منش، استاد دانشگاه تهران و مشاور قرآنی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در آن مقاله‌ای با عنوان «از ابراهیم خلیل(ع) تا محمد خاتم(ص): دعوت، حکمت، موعظه حسنه» ارائه می‌دهد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال بیان کرد: محمود کریمی، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در کنفرانس داکار با موضوع «راه‌های پیشگیری از خشونت در قرآن کریم» سخنرانی می‌کند.
 
سیدحسن عصمتی ادامه داد: این کنفرانس به دو زبان عربی و فرانسه برگزار می‌شود و از نکات مهم آن حضور مسئولان حکومتی سنگال از جمله وزیر مشاور امور مذهبی سنگال، خلیفه عام پیروان اهل بیت(ع) و نمایندگان همه طریقت‌های تصوف در این کشور همچون مریدیه، تیجانیه، قادریه و لاینیه است.
 
پخش تیزر تبلیغاتی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در کنفرانس
 
وی بیان کرد: تیزر تبلیغاتی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی با هدف تأکید بر محوریت قرارگرفتن پیامبر(ص) در موضوع وحدت اسلامی در جلسه افتتاحیه کنفرانس برای حاضران پخش می‌شود.
 
عصمتی اظهار کرد: 90 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های سنگال، 80 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های این کشور و 50 نفر از زنان فعال مؤسسات فرهنگی سنگال از دیگر حاضران در کنفرانس هستند.
 
وی افزود: روز نخست کنفرانس با حضور 350 نفر در سالن پروفسور «روحان امبای» داکار و روز دوم نیز با حضور 60 میهمان از شخصیت‌های دانشگاهی در سالن پروفسور «صامپ» برگزار می‌شود.
 
رایزن فرهنگی کشورمان گفت: خوش‌منش که مسلط به زبان عربی و فرانسه است، رئیس جلسه اول(افتتاحیه) کنفرانس و شیخ عبدالله جاین، امام جماعت مسجد بزرگ داکار منشی این جلسه است.
 
سیدحسن عصمتی ادامه داد: خادم سیلا، وزیر مشاور امور مذهبی سنگال رئیس جلسه دوم کنفرانس است و شیخ شریف امبالو، مدیر مؤسسه فرهنگی آل‌یاسین سنگال منشی این جلسه است.
 
عصمتی در پایان با بیان این که محمود کریمی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) رئیس سومین جلسه کنفرانس است، اظهار کرد: روز اول کنفرانس ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و تا ساعت 17 ادامه دارد و روز دوم که اختتامیه است، نیز ساعت 10 صبح تا 13 برگزار می‌شود.