صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۵۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

گروه بین‌الملل: دانشگاه مین آمریکا در هفته گذشته با برپایی نشست‌ها و برنامه‌های مختلف به ترویج فرهنگ احترام به تنوعات فرهنگی و دینی مختلف پرداخت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «wlbz2»، در این هفته آشنایی با اسلام که «ایمان، هراس و آزادی» نام داشت، سخنرانی‌های مختلفی نیز برگزار شد و مسائل مختلف مربوط به اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

این هفته با هدف ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای شناخت حقیقت دین اسلام برگزار شد.

هفتمین دوره برنامه سالانه روز درهای باز مرکز اسلامی مین نیز در حاشیه هفته آشنایی با اسلام برگزار شد تا مردم را با مسلمانان و فرهنگ اسلامی بیشتر آشنا کند.

عمر کنته، از مسئولان مرکز اسلامی مین می‌گوید: برای من اسلام یک سبک زندگی است؛ سبک زندگی‌ای که به من یاد می‌دهد چگونه یک زندگی آرام و معنوی داشته باشم.

او افزود: اما امروز مسلمان بودن به معنی مواجهه با تعصبات به خاطر حملات اخیر کسانی است که خود را از پیروان اسلام معرفی می‌کنند.

کنته گفت: من فکر می‌کنم، اکثریت مردم دیدگاه‌های نادرستی در مورد اسلام دارند. در جهانی که ما زندگی می‌کنیم تصاویر بیشماری از طریق رسانه‌ها در مورد جهان اسلام منتشر می‌شوند که عمدتاً دردناک و آزاردهنده هستند.

او ادامه داد: ما از طریق برنامه‌های اینچنینی قصد داریم مردم را با واقعیت مسائل آشنا کنیم.

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه مین دیروز در پایان هفته آشنایی با اسلام، از برگزاری این برنامه ابراز خرسندی و اعلام کرد که این برنامه سبب نزدیک‌تر شدن مردم با جامعه مسلمانان شده است.