صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

گروه بین‌الملل: نخستین همایش علمی ـ قرآنی فلسطین، 31 فروردین و اول اردیبهشت‌ماه سال جاری، برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دنیا الوطن»، «یوسف جمعه سلامه»، مدیر مؤسسات الازهر در فلسطین در این باره گفت: نخستین همایش علمی ـ قرآنی ویژه مؤسسات، انجمن‌ها و مراکز حفظ قرآن فلسطین به‌همت مرکز مؤسسات الازهر در این کشور و با همکاری انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر اساتید و پژوهشگران متخصص در حوزه علوم قرآنی، نمایندگان بسیاری از مؤسسات، انجمن‌ها و مراکز فعال در زمینه حفظ قرآن در فلسطین حضور دارند.

یوسف جمعه سلامه تصریح کرد: کمیته‌ای متشکل از اساتید و علما برای نظارت بر فعالیت‌های این همایش تشکیل شده است.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره و تأکید کرد: افزایش اهتمام به حفظ، تجوید و ترتیل قرآن، آراسته‌شدن به اخلاق والای قرآنی و تقویت و تحکیم همکاری و ارتباط میان مؤسسات، انجمن‌ها و مراکز علوم قرآن از اهداف اصلی این همایش است.

سلامه اضافه کرد: تبادل تجربیات میان مؤسسات و مراکز قرآنی در فلسطین، بهره‌گیری از وسایل آموزشی و روش‌های جدید در حفظ قرآن و بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌ روی مؤسسات قرآنی، از دیگر از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

وی در ادامه به محورهای این همایش علمی ـ قرآنی اشاره کرد و گفت: «قرآن کریم و مسئولیت ما در قبال حفظ و آموزش آن»، «روش‌های حفظ قرآن کریم و ابزارهای توسعه آن»، «نقش مراکز و مؤسسات حفظ قرآن در حفظ عناصر امت» و «اهمیت حفظ قرآن و تاثیر آن در تربیت افراد و جامعه» و «دلایل رویگردانی از حفظ قرآن و بررسی این مسئله» از محورهای این همایش هستند.