صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی:

کانون خبرنگاران نبأ: انیمیشن شکلی از بیان هنر است که می‌تواند بیشترین تأثیرگذاری را داشته و با طیف‌های مختلف سنی ارتباط برقرار کند، از جمله بهره‌مندی از هنر انیمیشن می‌توان به جشنواره پویانمایی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا‌(ع) اشاره کرد که هفت سال متوالی در گلستان برگزار شده و هشتمین دوره آن در دهه کرامت امسال در این استان برپا می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گلستان، مهتا خوارزمی، داور چند دوره جشنواره و عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی ساخت فیلم‌های انیمیشن با مضامین فرهنگ رضوی را تأثیرگذار بر مخاطب دانسته و می‌افزاید: مباحث معنوی چون نیاز به تحلیل دارد انیمیشن بهترین ابزار برای بروز و ظهور آن است.
خوارزمی در توضیح ظرفیت پویانمایی و تأثیر جشنواره انیمیشن می‌گوید: هنر پویانمایی یکی از گرایش‌های فیلم‌سازی است که با توجه به وضعیت امکانات تولیدی و گستره فعالیت‌هایش می‌تواند ظرفیت غنی فرهنگی سرزمین‌مان را به تصویر بکشد.
 مسئول واحد انیمیشن مرکز سیمای گلستان از برگزاری سالانه جشنواره پویانمایی رضوی در استان اظهار خرسندی می‌کند و می‌افزاید: هنرمندان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند از طریق تماشای فیلم‌های تولیدی، استفاده از کارگا‌ه‌های آموزشی، برنامه‌های جانبی جشنواره و شناخت دیگر هنرمندان راه ورود خود را به عرصه ساخت انیمشن هموار کنند.
خوارزمی انیمیشن را محصول کار گروهی عنوان کرده و می‌گوید: طولانی بودن زمان تولید باعث می‌شود نتیجه کار دیرتر حاصل شده و پرداخت دستمزد با تأخیر انجام شود که این امر به مرور سبب دلسردی هنرمندان می‌شود؛ هزینه و زمانبر بودن تولیدات انیمیشن از دیگر چالش‌هایی است که هنرمندان این رشته با آن مواجه هستند.
وی به روز بودن تولیدکنندگان این رشته را یک ضرورت دانسته و می‌گوید: دور بودن از پایتخت و عدم دسترسی به امکانات مورد نیاز منجر به عقب ماندن از تازه‌ترین اطلاعات فنی این رشته می‌شود؛ فرق است بین افرادی که در شهرستان و با حداقل امکانات تولید دارند تا افرادی که اطلاعات به روز داشته و از امکانات کافی برخوردارند.
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی ایجاد انگیزه هنرمندان را مهم‌ترین نقطه قوت جشنواره اعلام می‌کند و می‌افزاید: با توجه به سالانه بودن جشنواره امید زیادی برای فیلمسازان حوزه انیمیشن به وجود می‌آید که بتوانند آثار خود را برای جشنواره آماده کنند، ضمن اینکه در طول برگزاری جشنواره استعدادهای استان شناسایی خواهند شد.
خوارزمی معتقد است برگزاری کارگاه آموزشی با حضور اساتید حرفه‌ای انیمشن باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به این حوزه در دوره آموزشی شرکت کرده و بروز‌ترین اطلاعات این حوزه را دریافت می‌کنند.
وی بر شکل‌گیری هنر انیمیشن در استان تأکید دارد و می‌گوید: با توجه به قدمت جشنواره هنرمندان و جوانان زیادی جذب ساخت فیلم‌های انیمیشن رضوی شدند از این رو می‌توان به این جوانان پرانرژی که در گرایش‌های مختلف انیمیشن مشغول هستند امیدوار بود تا هرساله سطح کیفی تولیدات خود را افزایش دهند.
  الهام رئوفی‌فر