صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
حافظ مصری در گفت‌وگو با ایکنا:

گروه بین‌الملل: نماینده مصر در رشته حفظ کل قرآن سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، سه‌مرحله‌‌ای بودن را از امتیازات مهم این رقابت‌ها دانست.



«عبدالعزیز احمد عبدالعزیز»، حافظ مصری و نماینده این کشور در رشته حفظ این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: اجرای رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی از امتیازات مهم این مسابقات است.

وی افزود: آیین‌نامه مسابقات قرآن ایران طوری تدوین شده که اگر متسابق در مرحله‌ای اشتباه کند، امکان جبران برای وی در مرحله بعدی وجود دارد.

عبدالعزیز احمد عبدالعزیز تصریح کرد: «در سال 2013 میلادی در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت رتبه سوم را در رشته قرائات هفت‌گانه کسب کردم و همان‌طور که سه مرحله‌ای بودن از ویژگی‌های خاص مسابقات قرآن ایران است، رشته قرائات نیز از امتیازات جایزه بین‌المللی قرآن کویت است».

نماینده مصر در رشته حفظ اضافه کرد: در سال 2007 میلادی در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان حضور داشتم و رتبه سوم را کسب کردم و در سال 2013 میلادی نیز در جایزه بین‌المللی قرآن سودان شرکت‌ داشته‌ام.

وی گفت: با شماری از قاریان و حافظان ایرانی در مسابقات بین‌المللی قرآن آشنایی پیدا کرده‌ام و تعدادی از قاریان ایرانی از دوستان من هستند.

این حافظ مصری در پایان بازگشت به قرآن و سنت نبوی را تنها راه‌حل رهایی از پدیده تکفیر و گروه‌های تکفیری و خروج مسلمانان از بحران‌ها و تنگناهای کنونی دانست و گفت: اسلام میانه‌رو و بازگشت به کتاب خدا از اموری است که مسلمانان با تمسک به‌ آن‌ها می‌توانند از شر گروه‌های تکفیری و هرج و مرج موجود در جهان اسلام رهایی یابند.

مطالب مرتبط