صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۸۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
سید عباس علی:

گروه بین الملل: نماینده آلمان در رشته قرائت سی و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: قاریان و حافظان ایرانی با پیشرفتی که داشته‌اند، حتی از قاریان مصری پیشی گرفته‌اند.



سید عباس علی، نماینده آلمان در رشته قرائت سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران و راه‌یافته به مرحله فینال این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برتری‌ها و افتخارات قرآنی حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان، گفت: این مسابقات نشان داد که قاریان و حافظان ایرانی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و حتی از کشور مصر که حرف اول دنیا را در قرائت می‌زند، پیشی گرفته‌اند.

وی گفت: داوری مسابقات کاملا صحیح و عادلانه بود و کسانی که به مرحله فینال راه یافتند، شایستگی کامل را داشتند.

علی در رابطه با تلاوت خود اظهار ناامیدی کرد و افزود: تمرکز کافی نداشتم و آنگونه که انتظار داشتم نتوانستم تلاوت کنم.

وی هدف خود را از شرکت در مسابقات کسب تجربه عنوان کرد و گفت: این مسابقات ما را از سطح تلاوت قاریان دنیا آگاه می‌کند و انگیزه‌ای برای پیشرفت‌های بیشتر قرآنی است.

عباس علی با اشاره به فعالیت های قرآنی خود در آلمان اظهار کرد: هم اکنون به عنوان مدرس قرآن در مدارس اسلامی آلمان تدریس می‌کنم و دولت آلمان فعالیت‌های اسلامی را کاملا آزاد اعلام کرده است.

وی در مورد نگرش مردم آلمان نسبت به اسلام گفت: عده‌ای از مردم تحت تأثیر تبلیغات منفی و اسلام‌ستیزانه رسانه‌ها قرار دارند؛ اما اکثریت مردم آلمان در مورد اسلام تحقیق می‌کنند و تاکنون هزاران نفر با شرکت در جلسات قرآن و آیین‌های اسلامی مسلمان شده‌اند.

این قاری آلمانی در پایان با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر به قرآن، تصریح کرد: مسلمانان باید بیش از پیش به قرآن گرایش پیدا کنند و بیشتر در فضاهای قرآنی حضور یابند و بدانند زمانی که وارد چنین فضاهایی می‌شوند، میل و اشتیاق بیشتری برای درک و فهم کلام وحی خواهند داشت.
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
جوک نگو لطفا!!!!