صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۹۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
جوهرچی:

به گزارش کانون نبأ: بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: همه ما به قرآن و کارهای قرآنی علاقه‌مند هستیم و هر شخص با توجه به این علاقه در این راه قدم برمی‌دارد، همان‌طور که من به دلیل این علاقه حاضر شدم فیلم «او یک فرشته بود» را با دست‌مزد بسیار پائین و مختصر بازی کنم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مناسبت‌هایی همچون برپایی مسابقات قرآن، برگزاری نمایشگاه قرآن و مراسمی از این جنس که محوریت اصلی آن با قرآن است و از جنس نور در اذهان تداعی می‌شود؛ همیشه محل حضور بسیاری از مسئولان و دغدغه‌مندان قرآنی کشور بوده است؛ حضور چهره‌های مردمی همچون بازیگران سینما و تلویزیون نیز در این مراسم می‌تواند مشوقی برای مردم و نمایانگر اهتمام ویژه این قشر برای فرهنگ‌سازی قرآنی باشد.

در این میان با حسن جوهرچی و فریبا کوثری که در رخدادهایی از این جنس حضور داشته‌اند به گفت‌گو نشستیم:

قرآن نیاز به تبلیغ ندارد

حسن جوهرچی، بازیگر سینما و تلویزیون که در فیلم‌های مذهبی زیادی ایفای نقش کرده است در پاسخ به اینکه برای شناساندن محافل قرآن به دیگر ادیان در صفحات مجازی خود چه تبلیغاتی انجام داده است؟ گفت: قرآن به خودی خود بزرگ و معروف است و نیازی به تبلیغ و شناساندن ندارد؛ ما فقط می‌توانیم جوانان و مردم را به خواندن و یادگرفتن قرآن ترغیب کنیم، در واقع از مردم خواهش کنیم و راه‌هایی را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهیم تا بتوانند از این فضاها و امکانات قرآنی استفاده کنند.

وی ادامه داد: همه ما به قرآن و کارهای قرآنی علاقه‌مند هستیم و هر شخص با توجه به این علاقه در این راه قدم برمی‌دارد، همان‌طور که من به دلیل این علاقه حاضر شدم فیلم «او یک فرشته بود» را با دست‌مزد بسیار پائین و مختصر بازی کنم.

خواندن قرآن باید همراه با عمل به دستورات آن باشد

فریبا کوثری نیز از دیگر بازیگران سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ اظهار کرد: باید کاری کرد که جوانان ما به قرآن علاقه‌مند شوند و تشویق شوند که حتی اگر قرآن این کتاب آسمانی را مرتب نمی‌خوانند حداقل به مطالب و دستوراتی که خداوند و انبیا الهی(ع) فرموده‌اند عمل کنند و شک نکنند هر آنکه برای رضای خداوند و قرآن کاری را انجام دهند حتماً برکاتش را در زندگی‌ خود خواهند دید.

وی بیان کرد: به جرئت می‌گویم که حضور من و دوستانم در این محافل پر نور از برکات کارهای تاریخی و مذهبی است که تاکنون انجام داده‌ایم.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: صادقانه بگویم به‌دلیل مشغلات زیاد کاری و زندگی شاید نتوانم به صورت داوم زمانی برای خواندن قرآن بگذارم ولی قطعاً به دستورات قرآن عمل می‌کنم همین قدر که دروغ نمی‌گویم، دزدی نمی‌کنم و بد کسی را نمی‌خواهم نعمت بزرگی است؛ زیرا خواندن قرآن بدون عمل کردن به آن هیچ اثری نخواهد داشت و قرآن خواندن در کنار کارهای خلاف ما نمی‌گنجد؛ عمل کردن به توصیه‌های قرآنی باید بزرگ‌ترین هدف ما باشد چراکه تأثیرش بیشتر خواهد بود.

کوثری ادامه داد: قرار گرفتن هنر در کنار قرآن به ما کمک می‌کند تا مفاهیم قرآنی را بهتر بازگو کنیم، زیرا هر سریالی که ساخته می‌شود به زندگی‌های روزمره و نکاتی که قرآن می‌فرماید به آن عمل کنیم، استناد می‌شود و یکی از مواردی که قرآن به آن خیلی توجه دارد خانواده و احترام به والدین است که در تمام فیلم‌ها این احترام قابل مشاهده است.

فیلم‌های قرآنی جوانان را با قرآن مأنوس‌تر می‌کند

وی بیان کرد: بسیاری از فیلم‌های ما منشأ قرآنی دارند و داستان‌های قرآن را بیان می‌کنند مانند فیلم‌های حضرت نوح(ع)، حضرت یوسف(ع)، کلید اسرار که یک فیلم ساخت ترکیه است و ... که این فیلم‌ها برای من و امثال من که زیاد فرصت خواندن قرآن را نداریم سبب می‌شود که با این کتاب آسمانی بیشتر مأنوس شویم.

کوثری ادامه داد: متأسفانه نسل جوان ما به‌دلیل تبلیغات سوء و تهاجمات فرهنگی از فیلم‌هایی با داستان‌های قرآنی زده شده‌اند و با آنها زیاد مأنوس نیستند که ساخت این فیلم‌ها به آنها کمک می‌کند تا قرآن را بهتر بشناسند.

این بازیگر در پایان گفت: در بین هنرمندان ممکن است کسانی باشند که صدای خوبی داشته باشند ولی قاری بین‌المللی نداریم، ما بازیگر هستیم و رسالت‌مان چیز دیگری است و امیدوارم که بتوانیم در این عرصه با فیلم‌های مذهبی بهتر قرآن و اسلام را به جهانیان بشناسانیم.

زینب رحیمی