صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

گروه بین‌الملل: نمایشگاه قرآن و آثار قرآنی هنرمندان ایرانی به مناسبت ماه رمضان به همت نمایندگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای چین برگزار می‌شود.



بهنام آزاد، وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه در یکی از مساجد شانگهای برگزار می‌شود و به مدت یک هفته دایر خواهد بود.
وی افزود: در نمایشگاه شانگهای نسخه‌هایی از قرآن کریم، تابلوهای خوشنویسی آیات قرآن و آثار مینیاتوری قرآنی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
آزاد تصریح کرد: مجموعه‌ای از لوح‌های فشرده قرآنی، قلم‌های هوشمند قرآنی، ترجمه قرآن به زبان چینی و انگلیسی و صنایع دستی با مضمون قرآنی نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود.
وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای در پایان بیان کرد: قرار است این آثار از ایران برای ما ارسال شود و پس از دریافت نمایشگاه در یکی از مساجد شانگهای برگزار می‌شود.
اجرای برنامه‌های قرآنی در مساجد شانگهای از دیگر برنامه‌های نمایندگی فرهنگی ایران در ماه رمضان است که طی آن مجتبی محمد بیگی، قاری برجسته کشورمان از ۱۷ تا ۲۳ رمضان به مدت یک هفته در مساجد شانگهای حضور یافته و در محافل انس با قرآن، تلاوت می‌کند.  
تلاوت این قاری ایرانی در برنامه‌‌های رمضانیه مساجد شانگهای بعد از نماز مغرب و مراسم افطار طنین‌انداز می‌شود.